IMG_20230826_101144-scaled

در گروه فولاد مبارکه انجام خواهد شد؛ برنامه مشترک فولاد متیل، MSTID و نام‌آوران مهرصنعت فولاد برای ساخت سازه‌های پنل‌ خورشیدی

 

جلسه مشترک راهبردی میان مدیرعامل هلدینگ فولاد متیل با مدیران عامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولادمبارکه (MSTID) و شرکت نام‌آوران مهر صنعت فولاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی هلدینگ فولاد متیل، مهندس محمد تاج‌میر ریاحی مدیرعامل هلدینگ فولاد متیل در این جلسه اظهار کرد: شرکت فولادمبارکه تصمیم گرفته است در راستای توسعه استفاده از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر به راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی با ظرفیت تولید 600مگاوات اقدام کند. در این میان یکی از بخش‌های مهم در راه‌اندازی این نیروگاه‌ها، سازه‌های مورد نیاز برای نصب پنل‌های خورشیدی است و از آنجایی‌که این سازه‌ها به طور کامل از فولاد ساخته می‌شوند، فولاد متیل در نظر دارد ساخت و تولید آنها را برعهده بگیرد.

وی افزود: حال با توجه به اینکه برای ساخت سازه‌ها نیاز به طراحی خاص و مطابق با پنل و شرایط تعیین شده مدیریت پروژه وجود دارد، شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه (MSTID) به همراه شرکت نوآوران مهر صنعت فولاد نیز در تلاشند تا در کنار فولاد متیل راهکار مناسب جهت همکاری با این پروژه ارائه کنند.

مهندس تاج‌میر ریاحی تصریح کرد: هلدینگ فولاد متیل که در بیشتر استان‌های کشور دارای مراکز خدماتی است، از توانمندی لازم برخوردار است تا به بزرگترین تامین‌کننده سازه‌های پنل خورشیدی در کشور تبدیل شود و زمینه را برای تولید انرژی‌های تجدیدپذیر جهت مصرف صنایع فولادی کشور فراهم کند.

MSTID  به دنبال اتصال دانش‌بنیان‌های توانمند به شرکت‌های گروه فولادمبارکه است
 دکتر یحیی پالیزدار  مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه نیز با بیان این نکته که یکی از کلان روندهای صنعت به ویژه صنعت  فولاد حرکت به سمت افزایش سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در سبد مصرف انرژی در تولید فولاد است بیان کرد: یکی از شرکت‌های سرمایه‌پذیر عضو خانواده شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه، شرکت نام آوران مهر صنعت فولاد است که سابقه و توانمندی بسیار خوبی در زمینه  احداث نیروگاه‌های خورشیدی دارد. یکی از حوزه‌هایی که در سال جاری در این شرکت بر آن تمرکز شده بومی‌سازی و توسعه تکنولوژی سولار ترکر بوده است.

وی افزود: در حال حاضر نیز همکاری خوبی بین شرکت نام آوران مهر صنعت فولاد و فولاد متیل شکل گرفته و دانش فنی احداث نیروگاه‌های خورشیدی در کنار توان تجهیزاتی و تولید سازه قرار گرفته و به نوعی این الگو در حال حاضر در حوزه نیروگاه‌های خورشیدی کشور بی‌رقیب است که امیدواریم بتوانیم جهشی را در این حوزه در کشور شاهد باشیم.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه خاطر نشان کرد: نقش ویژه شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه اتصال این توانمندی‌ها و  دانش فنی به مجموعه‌های پرتوان گروه فولاد مبارکه نظیر فولاد متیل است و امیدواریم این هم‌افزایی در مدل کسب‌و‌کار هر دو مجموعه، جهش قابل توجهی را برای رسیدن گروه فولادمبارکه به اهداف متعالی ایجاد کند.

بومی سازی دانش و ساخت سازه‌های فولادی

دکتر حبیب پورحسینی عضو هیات مدیره شرکت نام‌آوران مهر صنعت فولاد نیز درخصوص اجرای این پروژه اظهار کرد: یکی از اقداماتی که در دستور کار قرار داده‌ایم بومی‌سازی دانش و فناوری ساخت سازه‌های فولادی در دو مدل مختلف سازه‌های ردیاب و سازه‌های ثابت است تا از این طریق بتوانیم نیاز مشتریان را به این محصول تامین کنیم.

وی ادامه داد: اقدام مشترک هلدینگ فولاد متیل، شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه و نام آوران مهر صنعت فولاد به عنوان زیرمجموعه‌های گروه فولادمبارکه برای ساخت سازه‌های فولادی پنل‌های خورشیدی، سهم فولادمبارکه را در بازار ساخت و راه اندازی پنل‌های خورشیدی افزایش خواهد داد؛ چراکه توانمندی برای انجام کل پروسه ساخت آن از صفر تا 100 در گروه فولادمبارکه وجود دارد و نسبت به دیگر رقبای خود در این بخش، از توانایی بالاتری برخوردار است.

به گفته عضو هیات مدیره شرکت نام‌آوران مهرصنعت فولاد، باتوجه به ظرفیت 3هزارمگاواتی نیروگاه خورشیدی در کشور، ساخت سازه‌های فولادی توسط گروه فولادمبارکه کمک بزرگی به اجرای این طرح کمک خواهد کرد و در نهایت از ارزبری قابل توجهی جلوگیری می‌کند.

 

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *