IMG_210033222

برگزاری نخستین جلسه هم اندیشی مراکز خدماتی وابسته فولاد مبارکه تحت مدیریت یکپارچه در هلدینگ فولاد متیل

 

نخستین جلسه هم اندیشی مراکز خدماتی وابسته فولاد مبارکه تحت مدیریت یکپارچه در هلدینگ فولاد متیل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی هلدینگ فولاد متیل، نخستین جلسه هم اندیشی مدیران مراکز خدماتی وابسته فولادمبارکه در هلدینگ فولاد متیل با حضور مهندس یونس حمزوی مدیر فروش داخلی فولاد مبارکه، مهندس محمد تاج‌میر ریاحی مدیرعامل هلدینگ فولادمتیل و مهندس امیر افلاکی رییس اداره فروش مراکز خدماتی فولاد مبارکه، معاونت راهبردی و امور شرکت‌های فولاد متیل، معاونت مالی و سرمایه‌های انسانی فولادمتیل و مدیران عامل 26 مرکز خدماتی هلدینگ فولاد متیل برگزار شد و عملکرد 4 ماهه نخست سال 1402 شرکت‌های زیرمجموعه این هلدینگ مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.

مهندس یونس حمزوی مدیر فروش داخلی شرکت فولادمبارکه در این جلسه اظهار کرد: ماحصل برگزاری جلسات هم اندیشی میان مدیران مراکز خدماتی می‌تواند زمینه را برای تحقق ماموریت و استراتژی تعیین شده از سوی فولاد مبارکه را فرهم کند.

وی ادامه داد: هدف از راه اندازی فولاد متیل، توزیع محصولات فولادمبارکه در سراسر کشور، ارائه خدمات و معرفی محصولات فولاد مبارکه در سراسر کشور بود که 30 سال پیش توسط بنیان‌گذاران فولادمبارکه انجام شد و خوشبختانه امروز نیز با گذشت بیش از 3 دهه از فعالیت فولادمبارکه، شاهد رشد و توسعه این مجتمع بزرگ فولادی هستیم و در کنار آن مراکز خدماتی نیز توانستند در مسیری که برای آنها تعیین شده، بدرستی گام بردارند و در مسیر توسعه حرکت کنند.

مدیر فروش داخلی شرکت فولادمبارکه افزود: در حال حاضر اهداف و استراتژی‌های فولادمبارکه در بخش فروش به هلدینگ فولاد متیل داده شده در 3 حوزه مشخص شده است که نخستین ماموریت مدیریت یکپارچه قیمت در سطح کشور است به این شکل که یک مدل قیمت‌گذاری مشخص برای مراکز خدماتی تعریف شود و امکان دفاع از آن برای مجموعه وجود داشته باشد. دومین ماموریت خرده فروشی است؛ چرا که در حال حاضر بین 5 تا 6هزار مصرف کننده ورق‌های فولادمبارکه در کشور وجود دارند که از این میزان تنها بین 20 تا 25درصد از مشتریان بزرگ توسط فولادمبارکه تامین نیاز می‌شوند، اما پاسخگویی و ارائه محصول به مابقی مصرف‌کنندگان باید توسط مراکز خدماتی انجام شود که اجرای هرچه بهتر آن با ایجاد تیم‌های بازرگانی قوی در بازار و ایجاد ارتباطات مستمر و قوی میسر خواهد شد. سومین ماموریت، افزایش خدمات است که سرویس سنترها باید در دستور کار قرار دهند و امروز زمان آن رسیده که سرویس‌دهی بیشتری به مشتریان ارائه شود البته در این زمینه خوشبختانه اقدامات خوبی آغاز شده و فولاد متیل با خودروسازان ارتباطات خوبی برقرار کرده که می‌تواند منجر به ایجاد ارزش افزوده و بهروه روی بالا برای فولادمبارکه شود.

به گفته مدیر فروش داخلی شرکت فولاد مبارکه، تحقق 3 ماموریت یادشده مستلزم تغییر در مدل کسب و کار بود که برای رسیدن به یک راهکار مناسب طی سال گذشته جلسات متعددی میان مدیران ارشد فولادمبارکه برگزار و تصمیم بر این شد تا مدیریت مراکز خدماتی یکپارچه و استراتژی‌های فولاد مبارکه برای فروش در مراکز خدماتی به صورت یکسان پیاده‌سازی شود؛ در نهایت مدیریت تمامی مراکز خدماتی گروه فولاد مبارکه به فولاد متیل محول شود و امید می‌رود در ماموریت ابلاغ شده از سوی فولاد مبارکه موفق عمل کند.

 

مهندس محمد تاج‌میر ریاحی مدیرعامل هلدینگ فولاد متیل نیز در این جلسه هم اندیشی اظهار کرد: هم اندیشی و همگرایی بین مراکز خدماتی هلدینگ فولاد متیل همواره باید روند روبه رشد داشته باشد تا در نهایت بتوانیم ماموریت‌هایی که از سوی فولادمبارکه به فولادمتیل و مراکز خدماتی آن ابلاغ شده، جامعه عمل بپوشانیم.

وی تصریح کرد: ایجاد شفافیت قیمتگذاری در مراکز خدماتی، صحت اطلاعات و دقت نظر مدیران مراکز خدماتی هلدینگ فولاد متیل در تمامی فرآیندها لازم و ضروری است. همچنین ایجاد ارتباط میان مراکز خدماتی با سازمان صمت استانی و معرفی پتانسیل و توانمندی مرکز خدماتی از دیگر اقداماتی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

به گفته مدیرعامل هلدینگ فولاد متیل، یکی از موضوعات مهمی که در مراکز خدماتی فولاد متیل لازم الاجراست، استفاده از “نرم افزار اطلاعاتی یکپارچه همیار” است و تمامی مراکز موظف هستند تا نیمه شهریور امسال از این نرم افزار استفاده کنند؛ همچنین انجام سرمایه‌گذاری توسط مراکز خدماتی باید با نظر فولاد متیل و به صورت یکپارچه برنامه ریزی و اجرا گردد تا امکان ارائه بیشترین خدمات به مشتریان محصولات فولادی فراهم شود.

مهندس تاج‌میر ریاحی تصریح کرد: با توجه به استراتژی فولادمبارکه مبنی بر حضور هرچه گسترده‌تر در سراسر کشور، در صورت ضرورت می‌توان سرمایه‌گذاری برای ایجاد مراکز خدماتی جدید و ارائه خدمت در برنامه‌های آتی هلدینگ فولاد متیل مد نظر قرار داد. ارائه خدمات به خودروسازان و قطعه سازان، مشارکت در پروژه‌های تعریف شده برای ساخت نیروگاه‌های خورشیدی کشور(ساخت پنل و سازهای خورشیدی) نیز می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای شروع فعالیت‌های جدید و سرمایه‌گذاری آنها باشد.

بازنگری در شاخص‌های عملکردی فروش مراکز خدماتی ( خرده فروشی، فروش به تولیدکننده و فروش استانی) از دیگر مواردی  بود که مدیرعامل هلدینگ فولاد متیل بر آن تاکید کرد.

مهندس امیر افلاکی رییس اداره فروش مراکز خدماتی فولاد مبارکه نیز در این جلسه، ضمن بررسی و تحلیل روند فعالیت‌های صورت گرفته توسط مراکز خدماتی اظهار کرد: در حال حاضر شرکت فولاد مبارکه در تلاش است تا امکان ارائه خدمات توسط مراکز خدماتی را تسهیل کند .

وی ادامه داد: امروز مسئولیت خرده فروشی محصولات فولادمبارکه به هلدینگ فولاد متیل محول شده است؛ همچنین مدیریت هلدینگ فولادمتیل می‌تواند با توجه به پتاسیل موجود در استان‌های برخوردار و کم برخوردار، ضمن ایجاد توازن میان آنها، راه را برای توزیع و فروش محصولات فولادمبارکه در سطح کشور هموار سازد.

گفتنی است در این جلسه، مدیران عامل 26 مرکز خدماتی هلدینگ فولاد متیل، ضمن ارائه نقطه نظرات خود در جهت اجرای هرچه بهتر ماموریت‌ها، درخواست حمایت بیشتر از سوی فولاد مبارکه را داشتند و همچنین به تحلیل وضعیت موجود بازار داخلی محصولات فولادی و پیش‌بینی‌های خود از روند آتی این بازار پرداختند.

 

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *