IMG_1980-1

در نخستین جلسه بازارگاه 1402 فولاد متیل مطرح شد؛ مزیت رقابتی گروه فولاد مبارکه، مراکز خدماتی هستند/ حرکت به سمت توسعه پایدار با ورود به حوزه تولید

 

نخستین جلسه بازارگاه شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ فولاد متیل در سال 1402، دوشنبه 19تیرماه با حضور معاونت راهبردی و امور شرکت‌های فولاد متیل، رییس اداره فروش مراکز خدماتی فولادمبارکه و مدیران بازرگانی شرکت‌های هلدینگ فولاد متیل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی هلدینگ فولادمتیل، مهندس ابراهیم دادخواه تهرانی معاون راهبردی و امور شرکت‌های فولادمتیل در این جلسه ضمن اشاره به اولویت‌های اصلی برگزاری جلسات هم‌اندیشی بازارگاه اظهار کرد: جلسات بازارگاه هلدینگ فولاد متیل با 2 اولویت اصلی به شکل مداوم و ماهانه برگزار می‌شود که شامل تحلیل بازار محصولات فولادی است که خروجی آن منتج به تغییر و تدوین استراتژی‌های فروش و سیاستگذاری‌های مربوط به حضور در بازار برای ماه‌های آتی خواهد شد و در نهایت این سازوکار به چابکی مراکز خدماتی در مواجهه با نوسانات بازار کمک خواهد کرد؛ اولویت دوم نیز بررسی و تحلیل عملکرد شرکت‌های گروه فولادمتیل است که در دستور کار این جلسه قرار دارد.

وی در ادامه افزود: تجربه سال‌های قبل نشان داده است به طور معمول افت قیمت محصولات فولادی متاثر از عوامل مختلفی بوده است. برای سال 1402 پیش بینی می‌شود شرایط به گونه‌ای پیش خواهد رفت که کاهش شدید قیمتی یا رکود شدید قیمتی را تا پایان 6ماهه اول سال نخواهیم داشت و بازار نوسانی خواهد بود.

مهندس دادخواه تهرانی تصریح کرد: در 6 ماهه دوم سال 1402، نیز پیش بینی می‌شود رویدادهای اقتصادی و نوسانات بازارهای جهانی، بر روند فعالیت بازار اثرگذار باشد و شاهد عدم ثبات قیمتی در بازارهای داخلی باشیم.

مهندس امیر افلاکی رییس اداره فروش مراکز خدماتی فولاد مبارکه نیز در جلسه بازارگاه شرکت‌های هلدینگ فولاد متیل با اشاره به شرایط موجود در بازار محصولات فولادی کشور و نوسانات حاکم بر آن اظهار کرد: در حال حاضر یکی از عوامل تاثیرگذار بر روند فعالیت‌های بازار فولاد کشور، سیاست‌های اعمال شده از سوی دولت است که می‌توان به سیاست انقباضی و میزان نقدینگی موجود در کشور اشاره کرد. در واقع نقدینگی همیشه به عنوان پاشنه آشیل در اقتصاد ایران بوده و تاثیرات فراوانی بر فعالیت بازار داشته است.

به گفته وی، یکی از نیازهای امروز در حوزه فروش فولاد، تغییر سیاست‌های حاکم بر بازار فولاد است که باید برای آن برنامه‌ریزی شود، چراکه ورود کشورهایی همچون عربستان و سرمایه‌گذاری بزرگ آنها در صنعت فولاد، در آینده نه چندان دور می‌تواند فروش محصولات فولادی ما را در منطقه تحت تاثیر قرار دهد.

رییس اداره فروش مراکز خدماتی فولادمبارکه افزود: تا به امروز یکی از مزیت‌های رقابتی ما در صنعت فولاد، مراکز خدماتی گروه فولاد مبارکه هستند که البته نیاز است توانمندی آنها افزایش پیدا کرده و روبه توسعه حرکت کنند. به این شکل که علاوه بر ارائه خدمات در صنعت فولاد، به سمت تولید نیز گام بردارند و بهره وری خود را افزایش دهند تا بتوانند فعالیت خود را در سال‌های آتی حفظ کنند.

مهندس افلاکی تاکید کرد: از جمله تاکیدات اصلی مدیرعامل گروه فولادمبارکه، فروش مویرگی محصولات فولادمبارکه و یکپارچه‌سازی آن است که با تجمیع مراکز خدماتی در هلدینگ فولاد متیل این اتفاق رخ خواهد داد.

گفتنی است در ادامه این جلسه، گزارش عملکرد شرکت‌های هلدینگ فولاد متیل برای 3 ماهه اول سال 1402 مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.

از حاشیه‌های جلسه بازارگاه هلدینگ فولاد متیل، تحلیل بازار فولاد برای سال پیش‌رو بود که توسط مدیران‌ بازرگانی 14 مرکز خدماتی هلدینگ فولاد متیل مطرح شد.

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *