مجامع عمومی عادی سالیانه شرکت‌های هلدینگ فولاد متیل برای سال منتهی به 29 اسفند 1401 با حضور مدیران ارشد هلدینگ فولاد متیل و شرکت‌های گروه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی هلدینگ فولاد متیل، مهندس رضا حیدری معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه و مدیرعامل هلدینگ فولاد متیل درخصوص روند فعالیت شرکت‌های هلدینگ فولاد متیل طی سال 1401 اظهار کرد: هلدینگ فولاد متیل طی سالی که گذشت موفقیت‌های بسیاری را کسب کرده که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به شاخص سودآوری اشاره داشت؛ چراکه سود قابل توجهی توسط شرکت‌های تولیدی و بازرگانی فولادمتیل شناسایی شده و این سودآوری به دلیل فعالیت‌های جدید در دو حوزه یادشده است.

وی افزود: همچنین انضباط مالی بر شرکت‌های گروه نیز در سال 1401با اجرای دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های ابلاغی توسط هلدینگ فولاد متیل حاکم شد.

به گفته مدیرعامل هلدینگ فولاد متیل، یکی از اتفاقات خوب این هلدینگ در سال 1401 تعریف، تایید و تصویب 15 طرح توسعه‌ای در شرکت‌های زیرمجموعه فولاد متیل بوده است که با تامین مالی صورت گرفته و با بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای، نقش مراکز خدماتی فولاد متیل در سال 1402 چشمگیرتر از قبل خواهد بود.

مهندس حیدری افزود: یکی دیگر از فعالیت‌های هلدینگ فولاد متیل در سال 1401 توسعه فعالیت‌های بازرگانی خارجی این هلدینگ و مطابق با سیاست‌های ابلاغی فولاد مبارکه بوده است. به این شکل که فولاد مبارکه با استفاده از ظرفیت‌های موجود در بخش بازرگانی خارجی هلدینگ فولاد متیل توانسته ارتباط مستقیم خود را با شرکت‌های تولیدی خارجی برقرار کند و این اتفاقات خوب درکنار ظرفیت سرمایه‌های انسانی هلدینگ فولادمتیل و انگیزه بالای کارشناسان این مجموعه، نویدبخش سالی بهتر از سال قبل در سال 1402 خواهد بود.

ابراهیم دادخواه تهرانی معاون راهبردی و امور شرکت‌های فولاد متیل نیز درخصوص اقدامات صورت گرفته در شرکت‌های هلدینگ فولاد متیل طی سال 1401 اظهار کرد: افزایش سطح درآمدهای عملیاتی شرکت‌های هلدینگ فولاد متیل طی سالی که گذشت قابل توجه بوده که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به شرکت آهن و فولاد صنیع کاوه تهران اشاره کرد که در مقایسه با سال 1400 با رشد 94درصدی همراه گشته اشت. همچنین پوشش بیش از 100درصدی بودجه در تمامی شرکت‌های هلدینگ فولاد متیل نیز از دیگر دستاوردهای این مجموعه در سال 1401 است.

به گفته وی، افزایش سرمایه شرکت‌های هلدینگ فولاد متیل نیز از دیگر رویدادهای مهم طی سال 1401 است. در اینجا می‌توان به انجام سرمایه‌گذاری خارجی فولاد متیل در حوزه خلیج فارس نیز اشاره کرد.

غلامرضا کوهستانی معاون مالی و سرمایه‌های انسانی شرکت فولاد متیل نیز درباره روند فعالیت‌ها و رویدادهای یکسال اخیر مجموعه فولاد متیل اظهار کرد: برگزاری مجامع شرکت‌های هلدینگ فولادمتیل در موعد مقرر طی سالی که گذشت نشان داد که برنامه‌ریزی صحیح و واقع بینانه برای شرکت‌ها جهت تهیه صورت‌های مالی در سال مالی جدید و بستن حساب‌ها و دفاترشان، همچنین هماهنگی با حسابرسان شرکت‌ها برای ارائه صورت‌های مالی حسابرسی شده و گزارشهای آنها صورت گرفته است.

وی افزود: تقسیم سود بر مبنای کیفیت سود شرکت‌ها نیز از دیگر مواردی بود که در سال 1401 اتفاق افتاد. در واقع برای اولین بار بود که تقسیم سود حداکثری تا 90درصد و با در نظرگرفتن کیفیت سود و پرداخت آن توسط شرکت‌های هلدینگ فولاد متیل اجرا شد؛ البته بعضی از شرکت‌ها با در نظر گرفتن کیفیت سودشان، کمتر از 90درصد سود تقسیم کردند.

کوهستانی همچنین به برگزاری مجامع به صورت تحلیلی و چالشی اشاره داشت و تاکید کرد: با وجود مدت زمان اندک، مدیران مجموعه با دید منتقدانه بررسی لازم روی صورت‌های مالی و گزارش‌های ارائه شده از سوی هیات مدیره شرکت‌های هلدینگ را در دستور کار قرار دادند.

معاون مالی و سرمایه‌های انسانی فولاد متیل رصد و پیگیری تکالیف مشخص شده در مجامع سال مالی قبل را از دیگر اقدامات انجام شده برای شرکت‌های هلدینگ فولاد متیل دانست و افزود: با درایت و دوراندیشی مدیرعامل هلدینگ فولاد متیل تدابیری جهت انجام تکالیف از سوی شرکت‌های هلدینگ اندیشیده شد و تیمی متشکل از 2 نفر از مدیران هلدینگ فولاد متیل( مدیرمالی و امور شرکت‌ها) رصد و پیگیری تکالیف مجامع شرکت‌هارا انجام دادند و با گذاشتن جلسات مختلف و به نتیجه رساندن نهایی آنها، تکالیف مذکور اجرایی شد.

گفتنی است هلدینگ فولاد متیل با داشتن 14 شرکت زیرمجموعه به عنوان بزرگترین فروشنده محصولات فولاد مبارکه در سطح کشور شناخته شده است.