HSI_7365-Final-1

اتحاد استراتژیک فولاد متیل با فولاد مبارکه؛ 15 طرح توسعه در فولاد متیل اجرایی می‌شود

 

معاون راهبردی و امور شرکت‌های فولاد متیل گفت: توسعه و پیشبرد اهداف و ماموریت تعریف شده در گروه بزرگ فولادمبارکه امروزه مورد توجه مدیران ارشد گروه قرار گرفته و برنامه‌ریزی در جهت تعریف و اجرای طرح‌های توسعه‌ای در دستور کار آنها دیده می‌شود. در این میان مراکز خدماتی که در کنار ارائه خدمات به صنایع پایین دستی، وظیفه فروش و توزیع ورق‌های فولادی را عهده دار هستند، از اجرای طرح‌های توسعه‌ای مستثنی نبوده و مدیریت ارشد گروه فولادمبارکه نیز برای آنها دو استراتژی در زمینه توسعه خدمت و محصول در نظر گرفته است.

به گزارش روابط عمومی هلدینگ فولاد متیل، ابراهیم دادخواه تهرانی با بیان این مطلب در ادامه درخصوص استراتژی شرکت فولاد متیل در بخش توسعه اظهار کرد: حرکت به سمت توسعه و افزایش بهره‌وری برای شرکت‌های گروه فولادمبارکه از جمله مراکز خدماتی همواره از سوی مدیریت ارشد گروه مورد توجه ویژه قرار داشته است.

وی ادامه داد: دکتر طیب‌نیا مدیرعامل محترم فولادمبارکه تاکید دارند مراکز خدماتی گروه، باید روی توسعه خدمات و محصولات تمرکز بیشتری داشته باشند؛ در این راستا هلدینگ فولاد متیل نیز به عنوان ارائه دهنده خدمات در صنعت فولاد، توسعه خدمات و ارائه محصول را در راس برنامه‌های آتی خود قرار داده است؛ به این شکل که امکان ارائه همه نوع خدمات مورد نیاز برای ورق‌های فولادی در مراکز متیل ایجاد شود و توسعه خدمت در شرکت‌های هلدینگ فولاد متیل محقق گردد.

معاون راهبردی و امور شرکت‌های فولاد متیل تصریح کرد: یکی دیگر از استراتژی‌های هلدینگ فولاد متیل، توسعه نوع محصولاتی است که به مشتریان ارائه می‌کند. در این راستا لازم است مراکز خدماتی تنوع سبد محصول داشته باشند تا در صورت نیاز مشتری، بتوانند هر نوع کالایی را به مشتری ارائه کنند. در این مسیر ممکن است امکان تولید برخی محصولات در مراکز خدماتی یا فولاد مبارکه وجود داشته باشد که در این صورت تولید و ارائه محصول به مشتری صورت می‌پذیرد؛ اما درخصوص محصولاتی که در سبد کالایی مراکز خدماتی یا فولادمبارکه وجود ندارند، محصول مورد نظر خریداری شده و در سبد محصول مرکز خدماتی قرار می‌گیرد و از این طریق امکان ارائه هرنوع کالای وابسته به صنعت فولاد به مشتریان مراکز خدماتی فراهم می‌شود.

در این زمینه شیرین دانشگر مدیر طرح و توسعه شرکت فولاد متیل نیز با اشاره به وظایف هلدینگ فولاد متیل در حوزه خرده‌فروشی محصولات فولادی به ماموریت این مجموعه در سال گذشته اشاره کرد و گفت: شعار شفافیت و توسعه که جزو استراتژی‌های مهم فولاد متیل است، توسط مدیرعامل محترم فولادمتیل تبیین شد. درواقع هدف از توسعه، این بود که شرکت­‌های زیر مجموعه تلاش کنند تا با بررسی بازارهای موجود و زیرساخت­‌ها و منابع موجود در شرکت، از یک طرف فعالیت­‌های امروزی خود را تقویت کرده و از طرف دیگر با بررسی فرصت­‌های موجود در زنجیره فولاد، از موقعیت سرمایه‌­گذاری و ایجاد کسب و کارهای جدید در بازارهای همجوار نیز استفاده کنند.

وی ادامه داد: در این راستا طی سال گذشته و همزمان با برگزاری مجامع شرکت­‌های زیر مجموعه هلدینگ فولادمتیل، تمامی شرکت‌­ها در قالب تکلیف مجمع، موظف شدند زمینه‌­های موجود برای توسعه در شرکت خود را بررسی و طرح­هایشان را جهت تایید و اجرا به هلدینگ فولاد متیل ارائه دهند.

به گفته مدیر طرح و توسعه شرکت فولاد متیل، نتیجه پیگیر­های هلدینگ و تلاش‌­های شرکت‌­های زیر مجموعه، به ارائه 15طرح توسعه در شرکت­‌های زیر مجموعه منتهی شد. این 15 طرح پس از تایید در هیات مدیره شرکت‌های زیر مجموعه، در هیات مدیره فولاد متیل نیز بررسی و به تایید رسید.

دانشگر افزود: از بین طرح‌­های توسعه ذکر شده، 5 طرح در زمینه کسب و کارهای جدید و در زنجیره فولاد و 10طرح در زمینه کسب و کارهای کنونی و خرده فروشی است و تمامی این طرح­ها در سال 1401 کلید خورده­اند که عملیات اجرایی دو طرح در سال 1401 به اتمام رسیده و وارد فاز بهره‌برداری شده است. همچنین طرح‌­های بزرگ­تر در مراحل مختلف اجرایی هستند و  پایان برخی از طرح­های بزرگ به سال 1403 می­رسد.

مدیر طرح و توسعه شرکت فولاد متیل ادامه داد: از مجموع کل سرمایه­‌گذاری صورت گرفته در این طرح‌­ها، 76درصد مبلغ سرمایه­‌گذاری­‌ها از طریق افزایش سرمایه و مابقی از طریق منابع موجود در شرکت‌­ها و تسهیلات بانکی اخذ شده انجام شده است.

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *