20200706014913_IMG_12731111

رییس هیات مدیره هلدینگ آتیه فولاد نقش جهان با اشاره به معماری سازمانی فولاد مبارکه عنوان کرد: فولاد متیل و آتیه فولاد نقش جهان به سمت تخصصی شدن در حرکتند

 

 

مهندس منوچهر نیکفر، رییس هیات مدیره هلدینگ آتیه فولاد نقش جهان طی بازدید از هلدینگ فولاد متیل و با تاکید بر اینکه فولادمبارکه در حال تبدیل شدن به یک هلدینگ عملیاتی است درخصوص چشم انداز معماری سازمانی این مجموعه اظهار کرد: طی سال گذشته معماری سازمانی برای گروه فولاد مبارکه در دستور کار قرار گرفت تا هلدینگ‌های زیرمجموعه فولادمبارکه همچون فولاد متیل و آتیه فولاد نقش جهان نیز بتوانند به عنوان کامل کننده زنجیره تولید و رسیدن به اهداف استراتژیک فولاد مبارکه نقش پررنگی داشته باشند و با تبدیل شدن به هلدینگ‌های تخصصی در این مسیر گام بردارند.

به گزارش روابط عمومی هلدینگ فولاد متیل، مهندس نیکفر به عنوان مدیر کمیسیون معاملات شرکت فولادمبارکه با بیان این مطلب در ادامه افزود: فولاد مبارکه سالهاست که از ابعاد یک شرکت یا کارخانه فولادساز خارج و به گروه تبدیل شده و حدود 40 شرکت زیرمجموعه دارد که در میان آنها 3 هلدینگ نیز در حوزه‌های مختلف در حال فعالیت هستند. حال برای اینکه شرکت‌ها در راستای اهداف گروه قدم بردارند نیاز به بازنگری در معماری سازمانی احساس شد و در نهایت برنامه‌ریزی جهت بازنگری امور مرتبط با مجموعه در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به مدل‌هایی که می‌توان برای هلدینگ‌های فولاد مبارکه در نظر گرفت اظهار کرد: ایجاد هلدینگ عملیاتی، هلدینگ کنترل استراتژی، هلدینگ مالی و …. بسته به ماهیت هر مجموعه متفاوت است. از این رو می‌بینیم شرکت فولادمبارکه معماری سازمانی را آغاز کرده و ستادی در فولاد مبارکه برای همین موضوع تشکیل شده است و امید می‌رود تا پایان سال 1402 به مرحله اجرا برسد.

مهندس نیکفر درخصوص اینکه هلدینگ‌های فولادمبارکه همچون فولاد متیل و آتیه فولاد نقش جهان چطور می‌توانند نقش مستمر و پررنگی در مسیر معماری سازمانی فولادمبارکه داشته باشند اظهار کرد: اگر فولاد مبارکه را همچون ناو در نظر بگیریم، شرکت‌های زیرمجموعه آن نیز همچون ناوچه در اطراف آن قرار گرفته‌اند و از آن حمایت می‌کنند. در حال حاضر برنامه‌ریزی‌های قابل قبولی برای زیرمجموعه‌ها از جمله هلدینگ‌ها تدوین شده است؛ به این شکل که هلدینگ فولاد متیل و هلدینگ آتیه فولاد نقش جهان در حوزه‌های متفاوت به ایفای نقش بپردازند و در نهایت مدیریت متمرکز  و انسجام لازم در زمینه فعالیت مختص آنها ایجاد شود.

رییس هیات مدیره هلدینگ آتیه فولاد نقش جهان معتقد است اقدام صورت گرفته توسط فولاد مبارکه و ایجاد هلدینگ‌های تخصصی در صنعت فولاد همچون فولاد متیل و آتیه فولاد نقش جهان، می‌تواند در بخش‌های مختلف از جمله بازرگانی و تولید محصولات حمایتی و مواد اولیه مصرفی تاثیرات قابل توجهی در رسیدن به اهداف استراتژیک فولادمبارکه داشته باشد و منجر به متعادل سازی زنجیره تولید در فولاد مبارکه از سنگ تا رنگ شود؛ چراکه در طرح جامع فولاد مبارکه که هم راستا با طرح جامع فولاد کشور نوشته شده و امروز به دلایل مختلف از جمله تحریم‌ها رسیدن به آن با چالش مواجه گشته، استراتژی توسعه‌ای فولادمبارکه و فرآیند اصلی این شرکت بر اساس رسیدن به اهداف طرح فولاد تعریف شده است.

به گفته وی، انجام اقدامات یادشده می‌تواند گروه فولاد مبارکه را به یک هلدینگ عملیاتی تبدیل کند؛ البته سرمایه‌گذاری در برخی حوزه‌های استراتژیک و مهم همچون لزوم تامین الکترود گرافیتی یکی از اقدامات صورت گرفته توسط فولادمبارکه است و تا چند ماه آینده اولین محصول الکترودگرافیتی اردکان تولید خواهد شد.

مهندس نیکفر افزود: جهت تولید محصولات حمایتی و جانبی، همچنین تامین مواد اولیه برای محصول نهایی فولاد مبارکه همچون فروآلیاژ، فرومنگنز و مواد نسوز و… استراتژی تدوین شده و این کار بر عهده هلدینگ‌های فولادمبارکه گذاشته شده است.

به گفته وی، امروزه ساختار فولاد مبارکه از ساختار هرمی به سمت ساختار شبکه‌ای در حال حرکت است و می‌توان با این روش ضمن بالابردن سرعت تصمیم گیری، از مزیت‌های اقتصادی آن نیز بهره برد.

وی درخصوص مدیریت دوره جدید فولاد متیل و اقدامات انجام شده طی یکسال گذشته نیز اظهار کرد: خوشبختانه با حضور مهندس حیدری به عنوان مدیرعامل هلدینگ فولاد متیل رشد سریع در این مجموعه رخ داده است. چراکه هلدینگ فولادمتیل طی سال‌های اخیر از فرهنگ سیستماتیک فولادمبارکه دور شده بود، اما سبک مدیریتی جدید موجب شد تا فولاد متیل به سمت نظم و همسوسازی با فولادمبارکه حرکت کند و منجر به رشد فولادمتیل و فولادمبارکه گردد.

مدیر کمیسیون معاملات شرکت فولادمبارکه افزود: همپوشانی نوع فعالیت‌ها و انجام اهداف فولادمبارکه توسط فولاد متیل و اجرای اهداف فولاد متیل توسط فولادمبارکه نوعی همزیستی و همسویی دارد و با حضور مدیریت جدید در فولاد متیل، این هلدینگ از حالت جزیره ای خارج و جزیی از بدنه فولاد مبارکه شده و هماهنگ با آن در حال فعالیت است و به زودی در صورت‌های مالی این مجموعه، می‌توان نتیجه عملکرد مدیریت جدید در فولاد متیل را مشاهده کرد.

 

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *