هلدینگ فولاد متیل با همکاری شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه 5 طرح مختلف صنعتی و معدنی در مجموعه شرکت‌های این هلدینگ را جهت استفاده از ظرفیت‌های دانش بنیان بررسی کردند.

به گزارش روابط عمومی هلدینگ فولاد متیل، پیرو تفاهم‌نامه‌ای‌ که چندی پیش در سمپوزیم فولاد 401، با هدف همکاری مشترک و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانایی‌های هلدینگ فولاد متیل، میان این هلدینگ با شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه در حوزه‌های فناورانه نوآورانه و دانش بنیان به امضا رسید، 5 طرح مختلف صنعتی و معدنی جهت استفاده از ظرفیت‌ شرکت‌های دانش بنیان موجود مورد بررسی قرار گرفت.

مهندس رضا حیدری مدیرعامل هلدینگ فولاد متیل در جلسه‌ای که مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولادمبارکه و نمایندگان شرکت‌های علاقه‌مند و خواستار همکاری با شرکت‌های دانش بنیان در آن حضور داشتند، اظهار کرد: بعد از امضای تفاهم‌نامه همکاری با شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه، بررسی برخی پروژه‌های معدنی و صنعتی انجام و قرار بر این شد تا تصمیم گیری در خصوص نوع همکاری این شرکت‌ها با مجموعه های دانش بنیان صورت گیرد.

به گفته وی، یکی از نکات مهمی که سبب شده تا شرکت‌های معدنی به سمت همکاری و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان حرکت کنند، پیشرفت تکنولوژی و حرکت همگام با صنایع پیشرو در دنیاست. از سوی دیگر یکی از مشکلاتی که امروزه صنایع معدنی کشور به ویژه فولادسازان با آن مواجه هستند، کاهش ذخایر معدنی با عیار بالاست، در نتیجه لزوم استفاده از ذخایر کم عیار و بعضا باطله‌های معدنی مطرح شده است که این امر نیز تنها با کمک دانش روز و استفاده از روش‌های نوینی که توسط شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌شود، قابلیت اجرایی پیدا می‌کند.

نکته مهمی که در این جلسه مطرح شد، این بود که در مواردی باید به سمت فناوری‌های جدید حرکت کرد که با کمک آن حاشیه سود شرکت‌ها با افزایش همراه شود. همچنین شرکت‌هایی که قصد استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان را دارند بر اساس نیاز یا توسعه کسب و کار به این سمت حرکت کنند تا در نهایت منجر به توسعه پایدار و ایجاد ارزش افزوده گردد.

گفتنی است 5 طرح پیشنهادی برای استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان درخصوص استفاده از ذخایر کم عیار معدنی و بالا بردن میزان عیار آن( سنگ آهن)، تبدیل واحدهای صنعتی تازه تاسیس به شرکت دانش بنیان، ساخت پنل‌های خورشیدی و مواردی از این دست بود که در نهایت بعد از تحلیل و بررسی شرایط( فنی و اقتصادی) تصمیم گیری جهت اجرا در دستور کار گذاشته شد.