20200428224252_IMG_0662-0

برگزاری دوره آموزشی اعضای هیات مدیره شرکت‌های هلدینگ فولادمتیل؛ شفافیت و توسعه، دو رویکرد مهم در مدیریت گروه فولادمبارکه

 

اولین دوره آموزشی آشنایی با صورت‌های مالی با عنوان “فهم، تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی” برای اعضای هیات مدیره شرکت‌های هلدینگ فولاد متیل برگزار و به دو اصل شفافیت و توسعه در رسیدن به اهداف تعریف شده در گروه فولادمبارکه تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی هلدینگ فولاد متیل، در این دوره آموزشی که با حضور مدیرعامل هلدینگ فولاد متیل، مدیران فولادمبارکه و اعضای هیات مدیره شرکت‌های هلدینگ فولاد متیل برگزار شد، با پرداختن به مباحث تئوری-کاربردی حوزه مالی، سعی بر آن شد تا تحلیلی از وضعیت نسبت‌های مالی شرکت‌ها، برای اعضای هیات مدیره شرکت‌ها ارائه شود.

دکتر مرتضی شبانی مدیر امور مجامع و ارزیابی شرکت‌های فولاد مبارکه به عنوان یکی از حاضران در این دوره آموزشی اظهار کرد: یکی از شاخص‌های مهمی که اعضای هیات مدیره لازم است داشته باشند، داشتن فهم و شناخت نسبی نسبت به صورت‌های مالی است؛ زیرا عملیات شرکت‌‎ها در قالب صورت‌های مالی شامل سود و زیان، ترازنامه و گردش وجوه نقد و… نشان داده می‌شود. همچنین با توجه به اینکه تهیه صورت‌های مالی و تایید نهایی آن بر عهده هیات مدیره است، تصمیم گرفته شد با برگزاری دوره کاربردی، اعضای هیات مدیره تنها به امضای نهایی صورت‌های مالی بسنده نکنند که اولین دوره آموزشی نیز در فولاد متیل و شرکت‌های زیرمجموعه برگزار شد.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قرار است دوره آموزشی یادشده برای کل شرکت‌های فرعی فولادمبارکه همچون آتیه فولاد، توکافولاد و فولاد مبارکه برگزار شود.

به گفته مدیر امور مجامع و ارزیابی شرکت‌های فولادمبارکه، درصورتیکه از برگزاری دوره نخست آموزشی( مباحث پایه و مقدماتی) نتیجه مناسب و قابل قبول حاصل شود، دوره پیشرفته شامل مباحثی همچون گزارشات آماری، تحلیل نسبت‌های مالی و بررسی سود شرکت( سودی اقتصادی یا ناشی از تورم) برگزار خواهد شد.

دکتر شبانی تصریح کرد: برپایی دوره‌های آموزشی به منظور آشنایی با قانون و دستورالعمل حاکمیت شرکتی و مسئولیت‌هایی اعضای هیات مدیره نیز در دستور کار قرار گرفته است. در این راستا کتابچه‌ای تحت عنوان “هیات مدیره موثر”  که در آن به مباحثی همچون قوانین مرتبط، دستورالعمل‌ها و آشنایی با مفاهیم پرداخته شده، قرار است در اختیار هیات مدیره شرکت‌ها قرار گیرد.

مهندس رضا حیدری مدیرعامل هلدینگ فولاد متیل نیز در حاشیه این دوره آموزشی، ضمن تشکر از مجموعه معاونت سرمایه گذاری و امور شرکت‌های شرکت فولادمبارکه جهت برگزاری این دوره ارزشمند، نقش اعضای هیات مدیره شرکت‌های زیرمجموعه این هلدینگ را در دستیابی به اهداف تعریف شده مهم ارزیابی کرد و از آنها خواست از فرصت فراهم آمده در جهت توسعه و رشد شرکت‌های تحت حاکمیت خود استفاده کنند و بیش از پیش دو اصل مهم شفافیت و توسعه را پیگیری کنند.

 

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *