مدیرعامل هلدینگ فولادمتیل در بازدید از معادن کوچک موجود در منطقه یزد بر تصمیم قطعی فولادمبارکه مبنی بر حمایت از معادن کوچک از طریق تداوم تامین بخشی از نیازهای خود از معادن کوچک مقیاس تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی هلدینگ فولاد متیل، مهندس رضا حیدری با اشاره به رکود ایجاد شده در بازار زنجیره آهن در ماه‌های اخیر، تعطیلی معادن کوچک فعال پراکنده در نقاط مختلف کشور را هدررفت منابع و ظرفیت‌های موجود در کشور دانست و عزم فولادمبارکه بر تامین بخشی از نیازهای خود از معادن کوچک را اقدامی استراتژیک دانست که رکود و رونق بازار بر آن تاثیر نخواهد داشت.

وی گفت: هرچند حجم کنسانتره تامین شده از معادن کوچک در سبد تامین فولادمبارکه بزرگ نیست اما این حمایت باعث رونق اقتصادی و اشتغال آفرینی در گوشه و کنار کشور به خصوص مناطق کمتر توسعه یافته می‌شود.

مهندس حیدری بکارگیری روش‌های همگن‌سازی و عیارسازی سنگ‌آهن‌های خروجی از معادن کوچک توسط متخصصین بخش معدن این هلدینگ را عامل استفاده از این ظرفیت‌های متنوع در خط تولید فولادمبارکه دانست.

طرح‌های توسعه‌ای شرکت‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد

در سفر دو روزه مدیرعامل و هیات مدیره فولاد متیل به استان یزد، عملکرد ۵ماهه شرکت فولاد گستر یزد نیز مورد بررسی قرار گرفت ‌و نظرات تخصصی درخصوص فرآیندهای مختلف این شرکت از جمله فرآیند مالی، رضایت مشتری و رشد و توسعه این مجموعه بر اساس مدل bsc یا همان کارت ارزی متوازن مطرح شد.

توجه به طرح‌های توسعه‌ای در شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ فولاد متیل نیز به عنوان یکی از موضوعاتی  که همواره از سوی مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه و مدیریت عامل هلدینگ فولاد متیل مورد تاکید بوده، در این جلسه مطرح شد. به گفته مدیرعامل هلدینگ فولاد متیل، شرکت‌های زیرمجموعه این هلدینگ باید با توجه به پتانسیل موجود در منطقه، همچنین استان‌های همجوار نسبت به اجرای طرح‌های توسعه‌ای گام بردارند.

مدیرعامل هلدینگ فولاد متیل در ادامه سخنانش با تاکید بر اجرای طرح‌های توسعه‌ای در شرکتهای زیرمجموعه هلدینگ فولاد متیل اظهار کرد: توجه به طرح‌های توسعه‌ای در شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ فولاد متیل یکی از موضوعاتی است که همواره از سوی مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه مورد تاکید قرار داشته تا این شرکت‌ها با توجه به پتانسیل موجود در منطقه، همچنین استان‌های همجوار نسبت به اجرای طرح‌های توسعه‌ای گام بردارند.

وی تصریح کرد: اتصال شرکت فولاد گستر یزد به ریل راه‌آهن، همچنین احداث کارخانه که در زمینه تولید واگن فعالیت داشته باشد به عنوان طرح‌های توسعه‌ای این شرکت در نظر گرفته شده است.