IMG_9542

فولاد صنیع کاوه تهران، میزبان گردهمایی مدیران مالی هلدینگ فولادمتیل اجرایی شدن نظام نامه مالی؛ راهکار شفافیت هرچه بیشتر هلدینگ فولادمتیل

 

 

گردهمایی مدیران مالی شرکت‌های هلدینگ فولاد متیل با حضور اعضای کمیته حسابرسی داخلی شرکت فولاد متیل، هیات مدیره فولاد متیل و نمایندگان شرکت فولاد مبارکه در محل شرکت آهن و فولاد صنیع کاوه تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی هلدینگ فولاد متیل، این جلسه به منظور بررسی گزارش آخرین وضعیت پرونده‌های مالیاتی و بیمه‌ای شرکت‌های گروه فولاد متیل، کنترل‌های داخلی، تهیه صورت‌های مالی ۶ماهه و مدیریت نقدینگی و تمرکز وجوه تشکیل شد.

رسول پورسعادت عضو هیات مدیره فولاد متیل و رییس کمیته حسابرسی شرکت فولاد متیل در این گردهمایی با تاکید بر لزوم حل مشکلات موجود در مباحث مالی اظهار کرد: یکی از موضوعات مهمی که مدیران مالی شرکت‌ها باید به آن توجه داشته باشند تبادل اطلاعات و تجربیات شرکت‌ها با یکدیگر است تا فعالیتشان از شکل جزیره‌ای خارج شود.

وی تصریح کرد: دفاع از صورت‌های مالی نیز توسط مدیران مالی از جمله مواردیست که باید مورد توجه قرار گیرد‌.

وی در ادامه با اشاره به اینکه لازم است تا حسابرس داخلی فولاد متیل با مدیران مالی شرکت‌ها ارتباط مستمر داشته باشد افزود: کنترل داخلی مباحث شرکت‌ها با محوریت کنترل ریسک لازم و ضروری است. چراکه پاشنه آشیل شرکت‌ها مباحثی مانند حساب‌های راکد و دعاوی حقوقی ناشی از آن است، پس باید به بحث ریسک توجه داشته باشیم.

پورسعادت اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم شاهد نتایج خوبی باشیم، لازم است تا در هلدینگ فولادمتیل نظام نامه برای امور مالی و با هماهنگی شرکت مادر ایجاد شود؛ زیرا در این صورت است که می‌توان صورت‌های مالی را حتی در مدت زمان کوتاه تهیه کرد.

به گفته وی، در صورتی که امور مختلف شرکت‌ها از جمله امور مالیاتی، بیمه‌ای، صورت‌های مالی، گردش مالی و کنترل داخلی، سازماندهی و نظام‌مند شوند و در نهایت به اشتراک گذاشتن اطلاعات میان شرکت‌های گروه صورت گیرد، نتایج خوبی برای مجموعه به همراه خواهد داشت.

محمد تکبیری عضو کمیته حسابرسی فولاد متیل نیز در این گردهمایی اظهار کرد: مهم‌ترین موضوع از نظر کنترل داخلی شرکت‌ها این است که مدیران بتوانند به شکل گروهی کار کنند و تبادل اطلاعات را در دستور کار قرار دهند.

مبحث آموزش از دیگر مواردی بود که تکبیری به آن اشاره کرد. چراکه به گفته وی، در این صورت است که مدیران مالی می‌توانند دفاع خوبی از گزارش‌ها و صورت‌های مالی خود انجام دهند.

در این زمیه غلامرضا کوهستانی معاونت مالی، اداری و سرمایه‌های انسانی فولاد متیل نیز با تاکید بر اهمیت آموزش در این شرکت اظهار کرد: شرکت فولاد متیل برگزاری دوره‌های آموزشی را آغاز کرده که اولین مورد نیز در خصوص قانون ارزش افزوده بوده است‌.

وی تصریح کرد: شرکت‌های زیرمجموعه فولاد متیل می‌توانند در این دوره‌های آموزشی حضور پیدا کنند و از مشاوران و مدرسان دوره‌ها کمک بگیرند.

گفتنی است در این گردهمایی ضمن تاکید بر همکاری بیشتر میان مدیران مالی شرکت‌های گروه، عملکرد هلدینگ فولاد متیل در ارائه گزارش و صورت‌های مالی خود در زمان معین شده، مثبت ارزیابی شد‌.

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *