2222222222222222222222

در گفت‌وگو با مدیران فروش هلدینگ فولاد متیل؛ کارکرد بازارگاه چیست؟

 

بازارگاه هلدینگ فولاد متیل به عنوان یک سیستم داخلی برای شرکت‌های گروه فولاد متیل جهت هماهنگی مراکز فروش فولاد مبارکه راه اندازی شده است.

به گزارش روابط عمومی هلدینگ فولاد متیل، بازارگاه را می‌توان به عنوان یک کاتالیزور برای ایجاد هماهنگی میان مراکز فروش (قیمت محصولات)، همچنین راهکاری برای ایجاد هم‌افزایی در فروش محصولات در مناطق با توجه به نیاز واحدهای مصرف کننده دانست. چراکه بعضا مشاهده می‌شود عدم تطابق محصولات ارائه شده توسط واحدهای فروش با نیاز صنایع مصرف‌کننده منجر به کاهش فروش و بهره‌وری شده و در نهایت ادامه فعالیت واحد ارائه دهنده خدمات را با چالش جدی مواجه کرده است.

محمود نادری مدیر امور شرکت‌های فولاد متیل در این زمینه می‌گوید: راه اندازی بازارگاه به عنوان یکی از اقداماتی است که در فولاد متیل به منظور شفافیت و یکپارچگی سیستم فروش انجام شده و طی جلسات متداولی که در چندماه اخیر برگزار شده، شاهد تغییرات مثبت در سیستم فروش محصولات فولادی بوده ایم و شرکت‌ها به سمت توزیع بهینه محصولات فولادمبارکه در حال حرکت هستند.

نعمت اله علی‌مرادی مدیر فروش شرکت آهن و فولاد صنیع کاوه تهران درخصوص جایگاه بازارگاه می‌گوید: استفاده از نظرات مدیران بازرگانی زیرمجموعه فولاد متیل، آشنایی از نحوه فروش در بازار و نحوه فروش محصولات انباری با تناژ پایین و شرایط متغیر در جلسات بازارگاه مشخص می‌شود و در نهایت شرکت فولادمتیل با آگاهی کامل از این شرایط در جهت بهبود وضعیت موجود به گزارش‌گیری و تبادل اطلاعات با توجه به شرایط فولاد با مراکز اقدام می‌کند.

مریم عبازاده مدیر فروش شرکت صنایع آهن و فولاد آرتاویل سخت نیز در این باره می‌گوید: امکان استفاده از نظرات مدیران مراکز و همفکری و هم اندیشی در بازارگاه وجود دارد که به عنوان یک فرصت خوب می‌توان از آن استفاده کرد.

یکی از فرصت‌های فولاد متیل بوجود آمده با کمک سیستم داخلی بازارگاه این است که تعیین و تشخیص قیمت‌های بازار و فروش به تولیدکنندگان اصلی و ایجاد منافع برای مصرف کنندگان اصلی فولاد مبارکه در آن انجام می‌شود.

نادری در این باره نیز معتقد است که تا به امروز و بعد از برگزاری جلسات متعدد بازارگاه و تبادل اطلاعات با یکدیگر، مدیران فروش مراکز توانسته اند شناخت خوبی نسبت به بازار پیدا کنند و در نهایت بر اساس شرایط بازار و نوسانات موجود در آن حرکت کنند.

علیمرادی نیز در این باره معتقد است آشنایی مراکز با اهداف شرکت فولادمبارکه و فولاد متیل در جهت فروش هرچه بیشتر و آگاهی پیدا کردن از قیمت‌های فروش و برنامه‌ریزی برای فروش‌های آتی و در نهایت سوددهی بیشتر مرکز در بازارگاه بدست می‌آید. همچنین هر مرکز از اطلاعات ماهانه خود مطلع شده و با پیدا کردن نقاط ضعف خود می تواند در جهت رفع مشکلات و هم فکری در جهت ارتقای مرکز از نظر برند، فروش، مالی در سطح کشور اقدام ‌‎کند.

مدیر فروش شرکت صنایع آهن و فولاد آرتاویل سخت نیز در این زمینه معتقد است فرصت هم اندیشی، تبادل نظر، آگاه شدن شرکت‌ها از نقاط ضعف و قوت نیز فرصتهایی است که در اختیار شرکت‌ها گذاشته می‌شود.

موضوع بعدی که در این گزارش به آن پرداخته‌ایم درخصوص نیازهای آتی برای توسعه بازارگاه است: در اینجا می‌توان به یکی از دلایل اصلی که سیستم داخلی بازارگاه برای آن طراحی شده اشاره کرد؛ آن هم چیزی نیست جز پکپارچه کردن سیستم گروه. به این شکل که با پیاده سازی سیستم یکپارچه و برقراری ارتباط سیستم داخلی با فولاد مبارکه به سمت توسعه و بهره‌وری حرکت کنیم.

مدیر امور شرکت‌های هلدینگ فولاد متیل نیز در این باره می گوید: بروز رسانی اطلاعات و استفاده بهینه از سرمایه های انسانی، همچنین در نظر گرفتن مشکلات و چالش‌های موجود در بازار می‌تواند مسیر را برای حرکت به سمت توسعه و یکپارچه کردن سیستم فراهم کند.

مدیر فروش شرکت آهن و فولاد صنیع کاوه تهران در این باره می‌گوید: آگاهی یافتن مراکز از شرایط محیط خود و خارج از استان، همچنین آگاهی یافتن از قیمت‌ها با توجه به نوسانات بازار، برگزاری جلسات انفرادی برای مراکز به جهت تبادل اطلاعات از جمله نیازهای آتی برای توسعه بازارگاه است.

عبازاده نیز در این باره معتقد است اطلاع از عملکرد داخل شرکت و خارج شرکتها جهت برنامه ریزی و ارائه عملکرد بهتر و اطلاع و برنامه ریزی برای ارزیابی و کشف قیمت فروش بهتر از جمله نیازهای آتی برای توسعه بازارگاه است.

اما آنچه که امروز هلدینگ فولاد متیل از راه اندازی سیستم داخلی بازارگاه انتظار دارد، یکپارچه سازی سیستمی در گروه است که بتواند در نهایت منجر به توسعه و شفافیت و در نهایت پیشبرد اهداف گروه فولاد مبارکه شود.

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *