حضرت علی علیه السلام در خطبه ۱۷۰ نهج البلاغه می‌فرماید:

خدایا، ای پروردگار آسمان برافراشته اگر ما را بر دشمنان پیروز گرداندی، از ستم و تجاوز دورمان دار و بر حق استوارمان گردان و اگر دشمنان بر ما پیروز شدند، شهادت را روزیمان فرما و از فتنه بازمان دار.

همانطور که گفته شده است: فرهنگ ایثار و شهادت، میراث اولیا و انبیاست، شاهدیم که این پیام، در کشور عزیزمان ایران اسلامی، طی سالها جنگ حق بر علیه باطل جامه عمل پوشانده و در ۸ سال جنگ تحمیلی فرزندان بیشماری از این سرزمین برای حفظ خاک و ناموسشان “ایران” خون خود را هدیه کرده اند و تعداد کثیری از آنها بعد از گذشت دهها سال از پایان جنگ پیکر پاکشان به آغوش خانواده بازگشته است.

یکی از شهدای رفته در راه حق، شهید خسرو قادری قمصری است که تنها با ۱۶ سال سن در سال ۱۳۶۱ برای نبرد با دشمن بعثی به میدان نبرد رفت و بعد از 39 سال پیکر پاک این شهید دوران دفاع مقدس در دی ماه ۱۴۰۰ به آغوش گرم خانواده بازگشت و مادری را از چشم انتظاری خارج کرد.

مادر شهید خسرو قادری طی یکی از مصاحبه‌های خود گفته بود: خسرو “شب عملیات به من تلفن زد و من تنها درخواستم این بود که به حرف فرمانده گوش کند، اما فردا شب خواب خسرو را دیدم که در زمینی سرسبز آرام سرش را بر روی زمین می‌گذارد و اینگونه از شهادت فرزندم آگاه شدم.

فراق و چشم انتظاری این مادر که بعد از ۳۹ سال فرزندش را در آغوش کشید، شاید مرهمی شد برای دل ناآرام این مادر…در این میان هموطنان ما همواره قدردان مقام شامخ شهدا و خانواده های معظم ایشان بوده و خواهند ماند‌ و خوشبختانه این مهم به یک فرهنگ و حتی وظیفه تبدیل شده است.

در این میان مادر شهید خسرو قادری قمصری که عضوی از خانواده بزرگ صنعتی شرکت فولاد متیل است، این فرصت را برای مدیریت عامل مجموعه فراهم ساخت تا در روزهای نخستین ماه مبارک رمضان در گردهمایی خانواده های محترم این شرکت، به نمایندگی از دیگر اعضای خانواده فولاد متیل، از ایشان تجلیل به عمل بیاورد تا شاید کمی از ایثار و فداکاریشان را جبران کند.

یادمان بماند توسعه و آبادانی که امروز در کشور عزیزمان ایران، رویداده است، جز با ایثار و از خودگذشتگی این شهیدان محقق نمی‌گردید.

روابط عمومی فولاد متیل