123437

در نشست هم‌اندیشی و تعیین استراتژی هلدینگ فولاد متیل مطرح شد: پیاده‌سازی سیاست‌های فولادمبارکه در هلدینگ فولاد متیل؛ راهکاری برای رشد و توسعه/ شفافیت رکن اصلی فولاد متیل

 

 

 

نشست هم اندیشی و تعیین استراتژی هلدینگ فولاد متیل با حضور مدیرعامل، رییس هیات مدیره، معاونت مالی و اداری و معاونت برنامه‌ریزی و امور شرکت‌های هلدینگ فولاد متیل و مدیران عامل شرکت‌های گروه متیل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی هلدینگ فولاد متیل، مهندس رضا حیدری، مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره این هلدینگ، ضمن خوش‌آمدگویی به مدیران عامل شرکت‌های گروه اظهار کرد: شفافیت در فولاد متیل و شرکت‌های زیرمجموعه آن، یکی از ارکان مهم و اصلی بوده و در این راستا می‌توان به پیاده سازی فاز نخست نرم افزار آرین در شرکت‌های زیرمجموعه اشاره کرد. همچنین با توجه به همکاری خوب شرکت‌های تابعه، پیاده‌سازی کامل آرین از ابتدای سال 1401 لازم الاجراست.

وی تصریح کرد: هلدینگ فولاد متیل به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های گروه فولاد مبارکه، در تلاش است با اجرای سیاست‌های این فولادساز بزرگ، در جهت رشد و توسعه را داشته باشد.

به گفته مهندس حیدری، استانداردسازی فرآیندها برای شرکت‌های زیرمجموعه، از موضوعات مهمی است که باید مد نظر قرار گیرد. در این راستا سیاست‌های کلی به مدیران ابلاغ می‌شود و امید می‌رود دستورالعمل‌ها و چارت سازمانی در هر شرکت تهیه شود. همچنین نظام جبران خدمت که از سوی فولاد مبارکه به مجموعه فولاد متیل ابلاغ شده، یکی دیگر از اقداماتی است که در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره هلدینگ فولاد متیل با اشاره به سیاست‌های شرکت فولادمبارکه تاکید کرد: در حال حاضر فولادمتیل، با تبعیت از سیاست‌های فولادمبارکه، مطالعه برای 2 طرح توسعه‌ای را در دستور کار قرار داده و امید می‌رود با پایان یافتن این مرحله، برای گرفتن مجوز اقدام کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه کاهش قیمت‌های جهانی در بازار فولاد قابل پیش‌بینی نیست، اظهار کرد: در سال آینده با توجه به روند تورمی، بهتر است شرکت‌های زیرمجموعه به مطالعه دقیق محیط کسب وکار خود بپردازند.

مهندس حیدری همچنین با توجه به اهمیت سرمایه‌های انسانی در هلدینگ فولاد متیل، مدیران عامل شرکت‌های زیرمجموعه را به استفاده هرچه بیشتر از سرمایه‌های انسانی توجه داد.

مهندس غلامرضا طاهری، رییس هیات مدیره هلدینگ فولاد متیل و معاون سرمایه‌گذاری و امور شرکت‌های فولاد مبارکه نیز در این نشست هم اندیشی درخصوص رویکرد توسعه متوازن فولاد مبارکه، اظهار کرد: در شرایط کنونی، شرکت فولاد مبارکه ضمن مشخص کردن ماموریت و خط مشی، افق بلند مدت خود را ترسیم کرده است.

به گفته وی، شرکت فولاد مبارکه، با مسئولیت پذیری، برای خلق آینده بهتر، توجه به اقتصاد، اجتماع و محیط زیست را در دستور کار خود قرار داده است.

معاون سرمایه‌گذاری و امور شرکت‌های فولاد مبارکه همچنین به طرح جامع فولاد فولادمبارکه اشاره کرد و گفت: شرکت فولادمبارکه، افزایش سهم تولید، پایداری تولید، توازن در زنجیره تولید، عبور از کمیت و توجه به کیفیت محصول(تولید محصول با ارزش افزوده) و تبدیل شدن به یک تکنولوژ را در طرح جامع خود در نظر گرفته است.

مهندس طاهری تصریح کرد: حدود 70 تا 80درصد طرح‌های شرکت فولاد مبارکه، طرح‌های توسعه‌ای در چارچوب ماموریت اصلی هستند.

به گفته وی، در حال حاضر نگرش و توجه به مفاهیم پایداری در تولید و حفظ محیط زیست، همچنین اختصاص بودجه برای کاهش میزان تولید دی اکسیدکربن حاصل از تولید فولاد، از سوی کشورهای پیشرو در صنعت فولاد مورد توجه قرار گرفته است.

نگاهی بر رویکردهای مطرح شده در نشست هم اندیشی

در ادامه نشست هم اندیشی هلدینگ فولاد متیل، تحلیل و چشم انداز بازار در صنعت فولاد یکی از مباحث مهمی بود که از سوی مدیران‌عامل شرکت‌های هلدینگ فولاد متیل مطرح شد؛ رکود حاکم بر حوزه آهن و فولاد کشور و تحت تاثیر قرارگرفتن این بخش بر مسائل مختلفی همچون نوسانات نرخ ارز، مباحث سیاسی و اثرات آن بر تغییر قیمت‌ها، همچنین شیوه نامه جدید بورس کالا برای فولاد از جمله مواردی بود که مدیران شرکت‌های فولادی متیل بر آن اتفاق نظر و تاکید داشتند.

قیمت فولاد، بالارفتن نرخ برخی از کامودیتی‌ها به عنوان مواد اولیه در صنعت فولادسازی در سال آینده و نگرانی برای کاهش سودآوری شرکت‌های تابعه هلدینگ فولاد متیل، مباحث مطرح شده از سوی مدیران هلدینگ فولاد متیل بود.

همچنین رونمایی از سامانه رویت آخرین قیمت فروش محصولات در مراکز خدماتی هلدینگ فولاد متیل، تهیه تابلو قیمت هفتگی و مرجع قیمتگذاری، نحوه بررسی عملکرد و گزارشات ماهانه مراکز و یکپارچه سازی و چارت سازمانی و کارسنجی مراکز نیز در این نشست هم اندیشی مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *