صبح امروز جلسه ای با حضور مدیرعامل هلدینگ فولاد متیل و مدیرعامل شرکت بین‌الملی ایریسا جهت نقد و بررسی استقرار  نرم افزار ERP آرین در هلدینگ فولاد متیل و شرکتهای تابعه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی هلدینگ فولاد متیل، مهندس رضا حیدری مدیرعامل هلدینگ فولاد متیل اجرا و پیاده سازی یک نرم افزار جامع ERP برای مجموعه هلدینگ فولاد متیل به منظور یکسان سازی و یکپارچه کردن ادبیات موجود در ساختار نرم افزاری 14 شرکت زیرمجموعه هلدینگ متیل ضروری دانسته و اعلام کرد که با انجام این کار در نهایت رصد و مدیریت عملکرد کل مجموعه توسط هلدینگ عملیاتی خواهد بود.

به گفته وی، اکنون به دلیل وجود برنامه‌ها و نرم افزارهای مختلف به صورت جزیره ای و جدا از هم، داشتن یک زبان مشترک برای اخذ گزارشهای مدیریتی جهت تصمیم گیری های به موقع یک نیاز مهم و ضروری است.

مهندس حیدری ادامه داد: تدوین و استفاده از یک برنامه نرم افزاری مشترک برای هلدینگ فولاد متیل که هم اکنون شرکت فولاد مبارکه نیز آن را به اجرا درآورده و شرکت‌های زیر مجموعه خود را رصد می‌کند، امکان رصد هلدینگ فولاد متیل نیز به وجود خواهد آمد.

مدیرعامل هلدینگ فولاد متیل با تاکید بر پیاده سازی این برنامه نرم افزاری در زیر مجموعه‌های هلدینگ فولاد متیل در ادامه تاکید کرد: با توجه به نوع سیاستگذاری‌های انجام شده در شرکت فولاد مبارکه، اجرای این طرح برای هلدینگ فولاد متیل نیز به طور حتم ضروری و لازم الاجراست.

غلامرضا کوهستانی معاونت مالی و اداری هلدینگ فولاد متیل نیز در این خصوص اظهار کرد: به طور میانگین، 18ماژول از نرم افزار آرین برای هلدینگ فولاد متیل و شرکت‌های زیرمجموع آن خریداری شده و علاوه بر آنها نسخه هلدینگی جهت داشتن اطلاعات شرکتهای زیر گروه نیز خریداری، نصب و راه اندازی شده است.

به گفته وی، دسته بندی ماژولهای خریداری شده جهت شرکتهای زیرگروه به این صورت است که شرکتها به 2دسته فعالیت مشابه که همان سرویس سنتری است و دسته دیگر شرکتهایی که علاوه بر این نوع از فعالیت تولیدات خاص خود دارا هستند، تقسیم می‌شوند. از اینرو بنا بر نوع فعالیت تولید و خواست آنها ماژولهای برنامه ریزی تولید، کنترل مصرف مواد و بهای تمام شده و همچنین نرم افزار نگهداری و تعمیرات خریداری شده است.

وی ادامه داد: برنامه ریزی به این شکل بوده است که ماژولهای پایه از قبیل حسابداری، خزانه داری، انبار، اموال، حقوق و دستمزد و خرید و فروش و استقرار کامل یافته که در حال حاضر حدود 8 شرکت تابعه بین 60 تا100 درصد استقرار آنها کامل شده و متاسفانه چند شرکت نیز با درصدهای کمتر، کار استقرار را انجام داده‌اند، بنابراین با توجه به توصیه شرکت مادر، همچنین خواست و دستور مدیریت محترم جدید شرکت مهلت 10روزه به جهت تکمیل و ورود اطلاعات آنها در ماژولهای پایه مذکور در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: در فاز دوم که مابقی ماژولها از قبیل نرم افزارهای برنامه ریزی تولید، کنترل مصرف، بهای تمام شده و… باید استقرار آنها انجام شود، مقرر شده تا ضمن تنظیم گانت چارتی از سوی شرکت ایریسا جهت تحقق این امر نرم افزارهای یادشده در بازه زمانی اعلامی به صورت منظم و با حضور میدانی مدیران پروژه استقرار آرین در شرکتهایی که کار استقرار در آنها انجام می شود به ویژه شرکتهای تولیدی، این مهم به بهترین وجه و با سریعترین زمان اتفاق بیفتد.

وی افزود: از سوی مدیریت محترم عامل تکلیف شده است که به صورت هفتگی گزارشی از نحوه اجرا و پیشرفت کار توسط بنده به اطلاع ایشان رسانده شود.