مدیر برنامه‌ریزی فروش و حمل محصولات فولاد مبارکه از ثبت رکورد حمل انواع محصولات این شرکت در سال 1401 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی هلدینگ فولاد متیل به نقل از فولادمبارکه، یونس حمزوی در این زمینه گفت: در سال 1401 شرکت فولاد مبارکه با ارسال و تحویل بیش از 8 میلیون و 364 هزار تن انواع محصولات به مشتریان داخلی و صادراتی، رکورد چشمگیری در تحویل سالانه کالا به ثبت رساند.

وی با اشاره به این مطلب که این میزان حمل با افزایش 924 هزار تنی و رشد 12.4 درصدی نسبت به سال قبل و همچنین رشد حدود 8 درصدی نسبت به رکورد قبلی در سال 99 به ‌دست‌آمده است ادامه داد: آمارهای به ثبت رسیده نشان می‌دهد عملکرد در حوزه حمل نسبت به برنامه سالانه 2 درصد بیشتر بوده است.

به گفته مدیر برنامه‌ریزی فروش و حمل محصولات فولاد مبارکه، دستاوردهای چشمگیر حمل محصولات در سال 1401 در تداوم موفقیت‌ها و دستاوردهای شرکت در دیگر حوزه‌ها رقم خورد و حاصل تلاش، همدلی و تعامل مؤثر همکاران واحد برنامه‌ریزی و کنترل حمل محصولات و نواحی تولیدی، فروش، حمل‌ونقل و پشتیبانی، PPC و سایر واحدهای درگیر و همچنین سازمان‌های مرتبط بیرونی، شرکت‌های حمل‌ونقل و رانندگان زحمت‌کش منطقه است که ان‌شاءالله در سال جدید شاهد دستاوردهای درخشان‌تری خواهیم بود.

هزاران تولیدکننده مواد اولیه موردنیاز خود را مستقیماً از فولاد مبارکه دریافت کردند
در همین زمینه رئیس برنامه‌ریزی و کنترل حمل محصولات فولاد مبارکه نیز تصریح کرد: حدود 87 درصد حمل محصولات به‌صورت جاده‌ای حمل و تحویل مشتریان گردید و با عبور از 7280 هزار تن و افزایش حدود یک‌میلیون تنی و رشد حدود 16 درصدی نسبت به سال قبل و همچنین رشد بیش از 11 درصدی نسبت به رکورد قبلی در سال 99، رکود جدیدی به ثبت رسید.

مجید فخاری ادامه داد: حدود 7.1 میلیون تن، معادل 85 درصد محصولات به مقصد مشتریان داخلی در اقصی نقاط کشور ارسال شد که این میزان تحویل کالا در بازار داخلی از سال گذشته 15 درصد بیشتر است و در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حدود یک‌میلیون و 250 هزار تن از انواع محصولات صادراتی فولاد مبارکه نیز به مقاصد بندرعباس و گمرکات مرزهای شرقی، غربی و شمالی ارسال و تحویل مشتریان صادراتی شده است ادامه داد: در سال 1401 بیش از 1634 هزار تن محصولات نیمه‌نهایی (تختال و بار)، 4887 هزار تن انواع محصولات گرم (1550 هزار تن از مبدأ مجتمع فولاد سبا) و 1842 هزار تن انواع محصولات سرد و پوشش‌دار از طریق حمل جاده‌ای و ریلی به مقصد مشتریان داخلی و صادراتی ارسال گردیده است. به این ترتیب، در همه نواحی شاهد ثبت رکود سالانه حمل محصولات بودیم و هزاران تولیدکننده درزمینه فعالیت‌های مختلف از این امر بهره‌مند شدن و توانستند مواد اولیه موردنیاز خود را به‌طور مستقیم از فولاد مبارکه دریافت کنند.

رئیس برنامه‌ریزی و کنترل حمل محصولات فولاد مبارکه تصریح کرد: آمارهای موجود در حوزه حمل نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه ویژه حمل جاده‌ای در تکمیل آخرین حلقه زنجیره ارزش فولاد مبارکه و تحویل محصولات به صنایع پایین‌دستی کشور است که بدون شک همت و تلاش رانندگان زحمتکش و سخت‌کوش و شرکت‌های حمل‌ونقل منطقه و کلیه دست‌اندرکاران حوزه حمل جاده‌ای و همراهی و مساعدت‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان به‌عنوان سیاست‌گذار در این حوزه و سایر زیرمجموعه‌های آن به‌ویژه در شهرستان‌های اصفهان، مبارکه و لنجان و همچنین پلیس‌راه‌های استان نقش تعیین‌کننده‌ای در این امر ایفا کرده است.

رئیس برنامه‌ریزی و کنترل حمل محصولات فولاد مبارکه در بخش پایانی سخنان خود اظهار کرد: تعاملات سازنده شکل گرفته نه‌تنها فرایند حمل و تحویل به‌موقع کالا به مشتریان فولاد مبارکه را تسهیل کرده، بلکه با ایجاد درک مشترک می‌تواند در پاسخ‌گویی به نیازهایی که به‌دلیل توسعه ظرفیت‌های تولید و به دنبال آن افزایش حجم ارسال محصولات ایجاد می‌شود، مؤثر باشد.

ثبت رکورد حمل محصول؛ حسن ختامی بر عملکرد همه کارکنان نواحی
محسن زارع، مدیر محصولات پوشش‌دار و نهایی ناحیه نورد سرد نیز در همین زمینه گفت: ثبت رکورد جدید بارگیری و ارسال کلاف سرد و کلاف خام در ناحیه نورد سرد در آخرین روزهای سال 1401 حسن ختامی بود بر عملکرد همه کارکنان نواحی تولید، تعمیرات، پشتیبانی و ستاد و پیمانکاران شرکت که با تلاش‌های خود شرکت را در راستای دست‌یابی به اهداف یاری کردند.

وی گفت: رکورد جدید کلاف سرد با تولید 45000 کلاف و به میزان 905000 تن و 16000 کلاف خام به میزان 283000 تن به ثبت رسید. این در حالی است که رکورد قبلی کلاف سرد در سال 1399 به میزان 886000 تن و کلاف خام در سال 1397 به میزان 232000 تن بوده است.

عزم و اراده کارکنان در راستای اهداف کلان شرکت
رئیس واحد بسته‌بندی و بارگیری و ارسال نورد سرد نیز تصریح کرد: واحد بسته‌بندی و ارسال با همکاری واحد برنامه‌ریزی حمل و برنامه‌ریزی تولید و تلاش و پیگیری کارکنان واحد بسته‌بندی و ارسال توانستند این موفقیت‌ها را رقم بزنند که این دستاورد از عزم و اراده کارکنان این واحد در راستای اهداف کلان شرکت حکایت دارد.

سعید جمشیدیان در ادامه افزود: بارگیری و ارسال کلاف سرد به دو صورت انجام می‌شود که 70 درصد به‌صورت جاده‌ای و 30 درصد به‌صورت ریلی از 5 نقطه بارگیری و ارسال می‌گردد. همچنین بارگیری و ارسال کلاف خام به‌صورت جاده‌ای و از 3 نقطه بارگیری و ارسال می‌شود.

 وی مهم‌ترین دلایل کسب این رکوردها را برنامه‌ریزی جهت کاهش زمان بارگیری، افزایش ظرفیت بارگیری ریلی و جاده‌ای، کاهش زمان انتظار بسته‌بندی و افزایش تعداد نقاط بارگیری حمل ریلی و درنهایت، تلاش و همدلی کارکنان واحد بسته‌بندی، بارگیری و ارسال و واحد برنامه‌ریزی حمل و برنامه‌ریزی تولید دانست و اظهار امیدواری کرد که در سال آینده نیز این افتخارآفرینی‌ها تداوم داشته باشد.

رئیس واحد بسته‌بندی و بارگیری و ارسال نورد سرد در پایان از حمایت صمیمانه مدیریت ناحیه نورد سرد، مدیریت محصولات پوشش‌دار، مدیریت و کارکنان برنامه‌ریزی تولید و فروش و حمل محصولات فولاد و دیگر واحدهای مربوطه که در کسب این افتخار ایفای نقش نمودند، قدردانی کرد.