IMG-20220511-WA0008

مدیرعامل فولاد مبارکه در همایش بوم کسب و کار مطرح کرد: در فضای رقابتی سالم، پرچمدار صنعت فولاد خواهیم بود

 

اولین همایش بوم کسب و کار با حضور مدیرعامل فولادمبارکه و مدیران عامل و معاونین شرکتهای گروه فولادمبارکه به میزبانی شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی هلدینگ فولاد متیل، دکتر محمد یاسر طیب‌نیا، مدیر عامل گروه فولاد مبارکه در آغاز کارگاه طراحی مدل کسب و کار با اشاره به عملکرد مثبت گروه فولاد مبارکه در سال گذشته و کسب رکوردهای متنوع در سال جاری اظهار کرد: به طور حتم، هدف از تاسیس فولادمبارکه، تنها ساخت یک کارخانه نبوده و اکنون بخوبی جایگاه فولاد مبارکه فراتر از یک کارخانه است، بطوریکه از این شرکت می‌توان بعنوان یک بنگاه اقتصادی پیشرو در تمامی زمینه ها نام برد.

به گفته وی، رمز این موفقیت ها، حضور نیروهای جهادی و کوشا، همراه با آموزش و اخذ تکنولوژی‌های روز دنیا بوده که موجب تدارک زنجیره مناسب از سنگ تا رنگ شده است.

وی تصریح کرد: امروز با تغییر در فضای کسب و کار روبرو هستیم و قطعا تا چند سال آینده باید برای توسعه محصولات برنامه ریزی صورت پذیرد.

دکتر طیب نیا با اشاره به شدید شدن رقابت در بازار، افزود: باید با قابلیت‌های موجود، شرایط را به نوعی دیگر رقم بزنیم و با تشریک مساعی و کسب اطلاع از دانش روز دنیا، روز به روز قوی تر و درفضای رقابتی سالم، پرچمدار صنعت فولاد باشیم.

وی ادامه داد: ما در گروه فولاد مبارکه، مدعی اقتصاد بدون نفت، موتور محرکه اقتصاد، الگوی ملی  بنگاه داری و… هستیم ، لذا عینیت بخشیدن به این موارد، مستلزم تلاش مضاعف و برنامه ریزی هوشمندانه است و مطمئنا با انگیزه بالا و برنامه‌ریزی و تلاش، موجبات ارتقا و توسعه فراهم خواهد شد.

به گفته مدیرعامل فولادمبارکه، رویکردها و محورهای بسیار مهمی در توسعه و برنامه ریزی هوشمندانه دخیل است که شامل مواردی همچون استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود، توسعه محوری(توسعه سرمایه های انسانی، توسعه کمی و کیفی متوازن)، تمرکز بر نوآوری و فناوری های نوین ، تبدیل شدن به صنعت سبز است.

دکتر طیب‌نیا تاکید کرد: توسعه هوشمندانه، رمز پیشرفت در گروه فولادمبارکه و توسعه ما، به سمت توسعه متوازن در زنجیره خواهد بود. بنابراین باتوجه به ماموریت شرکت ها، برنامه‌های توسعه ای تدوین و هدفگذاری خواهد شد.

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: بدون شک، نگاه به کسب و کارهای جدید برای دوام و بقای سودآوری الزامی است و ما باید برای حفظ سودآوری، نگاهی ویژه به کسب و کارهای جدید در زنجیره تولید را داشته باشیم.

وی افزود: ما به دنبال یک معماری سازمانی جدید هستیم و باید جایگاهمان را در افق ۱۴۱۰، بعنوان یک سازمان پیشرو حفظ کنیم.

دکتر طیب نیا معتقد است، فولاد مبارکه، بستری بزرگ برای خدمت به کشور است و امید می‌رود که خداوند متعال توفیق انجام این مهم را به ما عنایت نماید.

همچنین در این گردهمایی مهندس رضاحیدری مدیرعامل هلدینگ فولاد متیل نیز ضمن تشکر از مدیرعامل گروه فولاد مبارکه جهت تشکیل این نشست، سازوکارهای پیشین را جوابگوی نیازهای امروز گروه فولاد مبارکه ندانست و بر ضرورت بروز رسانی استراتژی کسب و کار و مدل های کسب و کار در گروه فولاد مبارکه تاکید کرد.

وی تشکیل این نشست و کارگروه های پیرامونی را گامی جدی در تدوین معماری سازمان و  هم افزایی هرچه بیشتر با توجه به ظرفیت‌های موجود دانست و از تشکیل دوره آتی معماری سازمان در هلدینگ فولاد متیل خبر داد.

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *