تابآوری راهبردی فولاد متیل در برابر آینده
به گزارش روابط عمومی هلدینگ فولاد متیل، محمد تاجمیر ریاحی مدیرعامل هلدینگ، با تأکید بر اهمیت پیشبینی و لزوم آمادگی برای اتفاقات آیندهاظهار کرد:در فضای متلاطم امروز کشور که با تهدیدهای مختلفی از جمله احتمال وقوع جنگ روبرو هستیم نمیتوان تنها با یک فرض از آینده، برنامهریزی کرد که در همین راستا ما در فولاد متیل بر پایه تفکر راهبردی و با استفاده از ابزار “برنامهریزی سناریو”، سناریوهایی برای آینده محتمل، بدبینانه و خوشبینانه تدوین کردهایم تا بتوانیم در برابر شرایط پیشرو، واکنشهای هوشمندانه و بهموقع نشان دهیم.
وی افزود: برنامهریزی سناریو به این معنا نیست که آینده را پیشبینی کنیم. بلکه هدف آن است که خود را برای احتمالات مختلف آماده کنیم. ما با پذیرش اصل “عدمقطعیت”، تحلیل دقیقی از عوامل محیطی بیرونی داشتهایم؛ از جمله شرایط سیاسی منطقه، نوسانات بازار ارز، تحریمها و البته احتمال وقوع جنگ یا حمله رژیم صهیونیستی و بر اساس این تحلیلها، سه سناریوی کلیدی برای ادامه مسیر فولاد متیل ترسیم شده است.
او درباره رویکرد اتخاذشده توضیح داد: ما ابتدا عدمقطعیتهای کلیدی پیشروی صنعت و کشور را شناسایی کردیم. سپس بر اساس یکی از رویکردهای شناختهشده در برنامهریزی سناریو، سه سناریو برای آینده تدوین نمودیم و میتوان این سه سناریو، کاملاً اتفاقات پیش رو را پوشش میدهد.
تاجمیر ریاحی تصریح کرد: هدف ما از این تحلیلها فقط آمادگی نیست بلکه در هر سناریو، اقداماتی عملیاتی تعریف کردهایم و این یعنی در مرحله پس از برنامهریزی، هلدینگ فولاد متیل و شرکتهای گروه با برنامهای مدون، برای هر شرایطی آینده آماده میشوند.
وی در پایان تأکید کرد: در دنیای پیچیده امروز، شرکتهایی باقی خواهند ماند که نه فقط به فکر سودآوری کوتاهمدت، بلکه به دنبال پیشبینیپذیر کردن مسیر آینده خود هستند. فولاد متیل با بهکارگیری برنامهریزی سناریو، تلاش کرده است که از سطح واکنش به سطح “پیشفعالی راهبردی” برسد. این همان چیزی است که در شرایط نامطمئن، ضامن بقا و رشد پایدار ما خواهد بود.
Related Posts
مشروح مصاحبه/ خوشهبندی بازارها؛ کلید توسعه صادرات پایدار
-
Posted by
واحد روابط عمومی
- 0 comments
فشارهای زیستمحیطی و الزامات کربنی بازارهای جهانی، گذار به «فولاد سبز» را به یک ضرورت راهبردی برای حفظ و توسعه صادرات صنعت فولاد ایران تبدیل کرده است. در میزگردی با حضور ابراهیم دادخواهتهرانی، معاون هلدینگ فولاد متیل، و رضا قدمی، کارشناس تحقیقات بازار، راهکارهای همراستاسازی تولید با انتظارات بازار بررسی شد. به نظر میرسد تنها با اولویتبندی بازارها و تدوین برنامه عملیاتی، صنعت فولاد ایران میتواند جایگاه خود در رقابت جهانی را مستحکم کند.
تیزر میزگرد/ چشمانداز بازارهای فولاد ایران با رویکرد سبز
-
Posted by
واحد روابط عمومی
- 0 comments
در سمپوزیوم فولاد ۴۰۴، مقاله منتخب هلدینگ فولاد متیل با عنوان «اولویتبندی بازارهای صادراتی فولاد ایران در مسیر گذار به فولاد سبز» ارائه شد.
توسعه بازار محصولات گروه فولاد مبارکه با محوریت فولاد متیل
-
Posted by
واحد روابط عمومی
- 0 comments
مدیرعامل هلدینگ فولاد متیل در گفتوگو با چیلان، با اشاره به فرصتهای سودآوری شرکتهای تابعه در شرایط رکودی فعلی بازار فولاد، از توسعه بازار محصولات گروه فولاد مبارکه در سراسر کشور و منطقه غرب آسیا با محوریت فولاد متیل خبر داد.
شماره 1457خبرنامه فولاد منتشر شد
-
Posted by
واحد روابط عمومی
- 0 comments
تحول در مدلهای کسب و کار و توسعه بازارهای صادراتی
-
Posted by
واحد روابط عمومی
- 0 comments
همسویی استراتژیک هلدینگ فولاد متیل با استراتژیهای گروه فولاد مبارکه ستودنیست
-
Posted by
واحد روابط عمومی
- 0 comments
حضور فعالانه کارکنان در انجام پروژههای استراتژیک و تعالی هلدینگ فولاد متیل
-
Posted by
واحد روابط عمومی
- 0 comments
برگزاری مسابقات فرهنگی ویژه خانواده بزرگ هلدینگ فولاد متیل
-
Posted by
واحد روابط عمومی
- 0 comments
همزمان با اعیاد بزرگ ولادت حضرت فاطمه زهرا و حضرت علی علیهما السلام، دو مسابقه فرهنگی ویژه کارکنان خانواده بزرگ هلدینگ فولاد متیل برگزار میشود.