متیل مارکت؛ تجربه نوین خرید فولاد در بستر دیجیتال
به گزارش روابط عمومی هلدینگ فولاد متیل، محمد تاجمیر ریاحی، مدیرعامل شرکت فولاد متیل، در پیامی به سمپوزیوم فولاد۱۴۰۴ گفت: شرکت فولاد متیل در چارچوب استراتژیهای نوآورانه خود و گروه فولاد مبارکه، برنامهریزی کرده است تا فروش محصولاتش را با استفاده از بسترهای اینترنتی و هوشمند به صورت نوآورانه انجام دهد. بر همین اساس، فروش اینترنتی خود را در سال جاری آماده و در اختیار مشتریان قرار داد. این سامانه با عنوان “متیل مارکت” یا “سامانه برخط خرده فروشی محصولات گروه فولاد مبارکه” طراحی شده و خوشبختانه توسط شرکت ایرانی ایریسا به صورت کامل و نوآورانه پیادهسازی شد و امروز در مراسمی رونمایی گردید.
هدف از رونمایی این سامانه، تسهیل خرید مشتریان از محصولات مراکز خدماتی زیرمجموعه هلدینگ متیل و همچنین تسهیل بازاریابی و فروش محصولات در محل کارخانه مشتریان است. بهعبارت دیگر، ثبت سفارش به صورت آنلاین و در محل برای مشتریان مراکز خدماتی فولاد مبارکه انجام میشود.
با راهاندازی این سامانه، امکان دسترسی مشتریان به تمامی محصولات فولادی موجود در مراکز خدماتی فولاد متیل فراهم میشود. مشتریان میتوانند علاوه بر خرید محصولات، درخواست خدمات مورد نیاز خود را نیز در سامانه ثبت و نهایی کنند. همچنین با توجه به محدودیتهای موجود برای انتقال وجه و خرید نقدی، امکان خرید اعتباری نیز پیشبینی شده است و مشتریان میتوانند پس از اعتبارسنجی، از این امکان استفاده کنند.
هدف دیگر سامانه، کاهش جابجاییهای بیدلیل محصول در استانهای مختلف است تا هزینههای نقل و انتقال کالا کاهش یابد، مصرف سوخت کشور بهینه شود و آلودگی هوا کاهش یابد. برآوردها نشان میدهد که جلوگیری از جابجایی حتی ۱۰ درصد کالا میتواند ارزش افزوده بالایی برای کشور ایجاد کند. گرچه بخشی از این ارزش افزوده مستقیماً به شرکت متیل تعلق نمیگیرد، اما این اقدام به عنوان یک مسئولیت اجتماعی برای فولاد متیل و فولاد مبارکه در نظر گرفته شده است.
برای توسعه حاکمیت شرکتی و بهرهگیری از نوآوریهای تحت وب، سامانه BI (هوش تجاری) طراحی شد تا هلدینگ بتواند به صورت آنلاین، ثبت سفارشها و بازاریابی فروش مراکز خود را تحت نظر داشته باشد و گزارشات دقیق و مدیریتی را به صورت گرافیکی در اختیار مدیران قرار دهد.
با استفاده از این سامانه، وضعیت کلی و تکتک مراکز در شاخصهایی مانند میزان فروش، موجودی انبار، درآمد و سودآوری قابل مشاهده است. در صورتی که عملکرد مراکز با اهداف تعیین شده فاصله داشته باشد، اقدامات لازم به سرعت انجام میشود. این سامانه با بهرهگیری از هوش مصنوعی و BI، امکان بررسی وضعیت روزانه و حتی لحظهای را فراهم میکند و کمک میکند که تصمیمگیری و اقدامات پیشگیرانه برای افزایش سودآوری و بهبود خدمات به سرعت انجام شود، بدون آنکه نیاز به انتظار تا پایان سال مالی باشد.