KERMAN

آمادگی هلدینگ متیل برای حمایت از توسعۀ معادن سنگ‌آهن در استان کرمان

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره هلدینگ فولاد متیل با استاندار کرمان دیدار کردند. در این دیدار، دکتر زینی‌وند تصریح کرد که استان، برای توسعه‌ی معادن کوچک آمادگی کامل را برای استقبال و حمایت از سرمایه‌گذاران دارد و این موضوع، در اولویت‌ برنامه‌های استان است. 

استاندار کرمان از هلدینگ فولاد متیل خواست تا پروژه‌های توسعه‌ی معادن کوچک را با طرح مشخص و هدف‌گذاری ارائه دهند. وی افزود: «وزارت صمت نیز در حال کار برای واگذاری اختیارات در حوزه معادن به استان‌ها است که آن را دنبال می‌کنیم تا استان کرمان به عنوان پایلوت قرار گیرد».

وی ادامه داد: «برای تکمیل زنجیره‌ی فولاد باید تولید سنگ‌آهن را افزایش داد که مشخصا در استان کرمان ظرفیت اکتشاف بالایی وجود دارد».

زینی‌وند با بیان اینکه در استان کرمان مواد معدنی غنی دیگری نیز از جمله  در منطقه‌ی جنوب استان وجود دارد که بخش کوچکی از آن در کرومیت و طلا کار شده است، اظهار کرد: «در گستره‌ی شرق و جنوب‌شرق کشور با هدف‌گذاری تامین خوراک کاخانجات با تعیین تکلیف پهنه‌های بلوکه شده کار مهمی است و باید در دولت دنبال شود».

استاندار کرمان با تاکید بر حمایت از سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی توسعه‌ی معادن کوچک گفت: «در حوزه‌ی زیرساخت آب و برق و گاز و راه نیز، کارگروهی در معاونت عمرانی تشکیل داده و در حال کار هستیم که در چشم‌انداز مشخص این زیرساخت‌ها نیز تامین شود». آنتیکی‌نژاد، رئیس هیات مدیره هلدینگ فولاد متیل نیز در این جلسه، به هدف‌گذاری فولاد کشور برای ۵۵ میلیون تن اشاره کرد و با اشاره به ضرورت آزادسازی پهنه‌ها و شناسایی محدوده های جدید اکتشافی گفت: «معادن کوچک پراکنده زیادی در استان کرمان داریم که می‌توان آنها را در قالب شبکه‌ای به صورت معدنی بزرگ شکل داد».

وی یادآور شد: «فعال کردن معادن کوچک در توسعه و عدالت اجتماعی موثر است و این فعال‌سازی با پیشرانی شرکت‌های بزرگ باید اتفاق بیفتد و در قالب مشارکت و سرمایه‌گذاری، اکتشاف انجام و کارهای بهره‌برداری دنبال شود».

برپایه‌ی این خبر، مجتبی مهدیان، مدیرعامل هلدینگ فولاد متیل نیز در این جلسه گفت: «این مجموعه با ۱۴ شرکت زیرمجموعه فعالیت دارد که ۸۰ درصد سهم آن مربوط به فولاد مبارکه و مابقی مربوط به حوزه هنری وابسته به سازمان‌تبلیغات اسلامی است».

وی ادامه داد: «این هلدینگ با ۳۰ سال قدمت، با هدف توزیع ورق‌های فولادی فولاد مبارکه برای تولیدکنندگان کوچک را‌ه‌اندازی شده است و نقش موثری در نظام عادلانه توزیع و حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط تولیدی و صنعتی داشته است».

مهدیان افزود: «نگاه ما در هلدینگ فولاد متیل، بر مبنای سیاست‌های ابلاغی فولاد مبارکه و تکالیف واگذاری از سوی آن مجموعه، انتفاعی نیست و نگاه حمایتی به معادن کوچک داریم، تامین مواد معدنی و اولیه را انجام می‌دهیم و امیدواریم بتوانیم در استان کرمان اقدامات خوبی داشته باشیم و علاوه بر توزیع عادلانه‌ی ورق، در خصوص تجهیز و تقویت معادن کوچک سنگ‌آهن و تامین کنسانتره برای مجتمع‌های فولادی اقدام کنیم».

وی اظهار کرد: «از آن‌جایی که معادن کوچک نیاز به سرمایه‌گذاری دارند و حمل‌ونقل فرآورده‌های معدنی از معادن در نقاط دوردست نیز مستلزم مشارکت و حمایت شرکت‌های بزرگ است، هلدینگ فولاد متیل آمادگی دارد تا از این پروژه‌ها حمایت کند و چون کرمان بهشت معادن محسوب می‌شود، امیدواریم با حمایت آقای استاندار و مجموعه صنعت و معدن و سایر مدیران استانی، شاهد تحول چشمگیری در کرمان باشیم».

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *