معاون راهبردی و امور شرکتهای فولاد متیل گفت: توسعه و پیشبرد اهداف و ماموریت تعریف شده در گروه بزرگ فولادمبارکه امروزه مورد توجه مدیران ارشد گروه قرار گرفته و برنامهریزی در جهت تعریف و اجرای طرحهای توسعهای در دستور کار آنها دیده میشود. در این میان مراکز خدماتی که در کنار ارائه خدمات به صنایع پایین دستی، وظیفه فروش و توزیع ورقهای فولادی را عهده دار هستند، از اجرای طرحهای توسعهای مستثنی نبوده و مدیریت ارشد گروه فولادمبارکه نیز برای آنها دو استراتژی در زمینه توسعه خدمت و محصول در نظر گرفته است.
به گزارش روابط عمومی هلدینگ فولاد متیل، ابراهیم دادخواه تهرانی با بیان این مطلب در ادامه درخصوص استراتژی شرکت فولاد متیل در بخش توسعه اظهار کرد: حرکت به سمت توسعه و افزایش بهرهوری برای شرکتهای گروه فولادمبارکه از جمله مراکز خدماتی همواره از سوی مدیریت ارشد گروه مورد توجه ویژه قرار داشته است.
وی ادامه داد: دکتر طیبنیا مدیرعامل محترم فولادمبارکه تاکید دارند مراکز خدماتی گروه، باید روی توسعه خدمات و محصولات تمرکز بیشتری داشته باشند؛ در این راستا هلدینگ فولاد متیل نیز به عنوان ارائه دهنده خدمات در صنعت فولاد، توسعه خدمات و ارائه محصول را در راس برنامههای آتی خود قرار داده است؛ به این شکل که امکان ارائه همه نوع خدمات مورد نیاز برای ورقهای فولادی در مراکز متیل ایجاد شود و توسعه خدمت در شرکتهای هلدینگ فولاد متیل محقق گردد.
معاون راهبردی و امور شرکتهای فولاد متیل تصریح کرد: یکی دیگر از استراتژیهای هلدینگ فولاد متیل، توسعه نوع محصولاتی است که به مشتریان ارائه میکند. در این راستا لازم است مراکز خدماتی تنوع سبد محصول داشته باشند تا در صورت نیاز مشتری، بتوانند هر نوع کالایی را به مشتری ارائه کنند. در این مسیر ممکن است امکان تولید برخی محصولات در مراکز خدماتی یا فولاد مبارکه وجود داشته باشد که در این صورت تولید و ارائه محصول به مشتری صورت میپذیرد؛ اما درخصوص محصولاتی که در سبد کالایی مراکز خدماتی یا فولادمبارکه وجود ندارند، محصول مورد نظر خریداری شده و در سبد محصول مرکز خدماتی قرار میگیرد و از این طریق امکان ارائه هرنوع کالای وابسته به صنعت فولاد به مشتریان مراکز خدماتی فراهم میشود.
در این زمینه شیرین دانشگر مدیر طرح و توسعه شرکت فولاد متیل نیز با اشاره به وظایف هلدینگ فولاد متیل در حوزه خردهفروشی محصولات فولادی به ماموریت این مجموعه در سال گذشته اشاره کرد و گفت: شعار شفافیت و توسعه که جزو استراتژیهای مهم فولاد متیل است، توسط مدیرعامل محترم فولادمتیل تبیین شد. درواقع هدف از توسعه، این بود که شرکتهای زیر مجموعه تلاش کنند تا با بررسی بازارهای موجود و زیرساختها و منابع موجود در شرکت، از یک طرف فعالیتهای امروزی خود را تقویت کرده و از طرف دیگر با بررسی فرصتهای موجود در زنجیره فولاد، از موقعیت سرمایهگذاری و ایجاد کسب و کارهای جدید در بازارهای همجوار نیز استفاده کنند.
وی ادامه داد: در این راستا طی سال گذشته و همزمان با برگزاری مجامع شرکتهای زیر مجموعه هلدینگ فولادمتیل، تمامی شرکتها در قالب تکلیف مجمع، موظف شدند زمینههای موجود برای توسعه در شرکت خود را بررسی و طرحهایشان را جهت تایید و اجرا به هلدینگ فولاد متیل ارائه دهند.
به گفته مدیر طرح و توسعه شرکت فولاد متیل، نتیجه پیگیرهای هلدینگ و تلاشهای شرکتهای زیر مجموعه، به ارائه 15طرح توسعه در شرکتهای زیر مجموعه منتهی شد. این 15 طرح پس از تایید در هیات مدیره شرکتهای زیر مجموعه، در هیات مدیره فولاد متیل نیز بررسی و به تایید رسید.
دانشگر افزود: از بین طرحهای توسعه ذکر شده، 5 طرح در زمینه کسب و کارهای جدید و در زنجیره فولاد و 10طرح در زمینه کسب و کارهای کنونی و خرده فروشی است و تمامی این طرحها در سال 1401 کلید خوردهاند که عملیات اجرایی دو طرح در سال 1401 به اتمام رسیده و وارد فاز بهرهبرداری شده است. همچنین طرحهای بزرگتر در مراحل مختلف اجرایی هستند و پایان برخی از طرحهای بزرگ به سال 1403 میرسد.
مدیر طرح و توسعه شرکت فولاد متیل ادامه داد: از مجموع کل سرمایهگذاری صورت گرفته در این طرحها، 76درصد مبلغ سرمایهگذاریها از طریق افزایش سرمایه و مابقی از طریق منابع موجود در شرکتها و تسهیلات بانکی اخذ شده انجام شده است.
ثبت ديدگاه