Capture-8

مهندس مظفر حاجیان مدیرعامل شرکت “آهن و فولاد اصفهان” در گفت‌وگو با ماهنامه تخصصی پردازش

مهندس مظفر حاجیان، مدیرعامل شرکت “آهن و فولاد اصفهان” در گفت‌وگو با ماهنامه تخصصی پردازش خبرداد:

ضمن انجام مطالعات لازم در جهت ایجاد خطوط لوله و پروفیل، توسعه انبارها و… محقق شد.تسریع در ارسال، دریافت و انبار محصولات مختلف فولادی توسط “آهن و فولاد اصفهان” با متصل شدن به خطوط ریلی سراسری تاریخچه شکل‌گیری شرکت، عملکرد یکسال اخیر و برنامه‌‌های آینده‌گان، چگونگی اجرای طرح‌های توسعه و میزان پیشرفت آن‌ها، مشکلات پیشرو و ارایه راهکارهای برون رفت از آن و … از جمله مباحثی بود که در گفت‌وگوی مهندس مظفرحاجیان مدیرعامل شرکت آهن و فولاد اصفهان با ماهنامه تخصصی پردازش مورد بحث قرار گرفت. او ابتدا در خصوص تاریخچه سابقه شرکت گفت: شرکت آهن و فولاد اصفهان در تاریخ ۱۳۷۱/۱۱/۱۰تاسیس و در زمینه خرید و فروش ورق‌های فولادی و برش مقاطع مختلف و خدمات برش آغاز به فعالیت نموده است و هم‌اکنون نیز در همین راستا با داشتن حدود ۶۰ نفر نیروی انسانی و بیش از ۹ خط برش طولی و عرضی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.این شرکت در مقطعی از زمان در زمینه ساخت سوله و اسکلت فلزی نیز فعالیت داشته است. وی عملکرد یکسال اخیر آن شرکت و برنامه‌های آینده آن را یادآور شده و افزود: عمده فعالیت شرکت در سال ۱۳۹۹ در دو زمینه خرید و فروش ورق‌های فولادی و تامین مایحتاج محصولات فولادی تولیدی‌های خرد در سطح استان و در مواردی در سطح کشور بوده است که در تناژ ۴۸۰۰۰ تن اقدام نموده و به لطف خدا توانسته در راستای خدمات فولادی به شرکت‌ها و مراکز تولیدی صنعتی به مقدار ۲۷۰۰۰ تن ارایه خدمات برش داشته باشد. در این سال در راستای نوسازی و بازسازی خطوط برش اقدامات بسیار ارزشمندی صورت گرفته و در جهت تعمیرات نیز به خودکفایی رسیده و امور تعمیرات اساسی به دست کارکنان پرتلاش شرکت انجام می‌گردد.

حاجیان موضوع طرح‌های توسعه و میزان پیشرفت آن‌ها را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد که بارانداز محصولات فولادی، طرح توسعه‌ای است که به مرحله‌ی اجرایی و بهره‌برداری کامل رسیده است و خط‌ ریلی شرکت به خطوط‌ ریلی کشور متصل و آماده خدمت‌رسانی و ارسال و دریافت محصولات مختلف و انبار آن از سراسر کشور می‌باشد. از ظرفی در راستای طرح‌های توسعه جدید مطالعات لازم در جهت ایجاد خطوط‌ لوله و پروفیل، توسعه انبارها و افزایش سرمایه اجرایی خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که این شرکت در راستای گسترش فعالیت خود با چه مشکلات احتمالی مواجه است و جنابعالی برای حل آن‌چه راه‌کارهایی پیشنهاد می‌نمایید، اظهار داشت: مشکل اصلی محیط‌زیست و موضوع واقع شدن این شرکت در شعاع ۵۰ متری اصفهان است که با توجه به این مساله تمدید پروانه شرکت انجام نمی‌گیرد و از طرفی سد راه توسعه شرکت گردیده است، این در حالی است که با توجه به عدم کمترین آلایندگی و سابقه ۲۰ ساله فعالیت شرکت انتظار می‌رود مدیران محترم محیط‌زیست همکاری و مساعدت لازم را مبذول دارند. مشکل خاص دیگری که چرخ حرکت را کند نماید وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آهن وفولاد اصفهان افزود: با توجه به شرایط کشور و ضرورت توسعه صنعت در جهت کاهش وابستگی و ایجاد اشتغال پایدار انتظار می‌رود دولت محترم تسهیلات ویژه در نظر گرفته و شرکت‌هایی که امکان توسعه دارند را در این جهت هدایت و حمایت و موانع غیر زیان‌آور را بردارند و درخواست‌های ارباب صنایع و کسب‌وکار را ظرف مدت یک هفته به نتیجه عملیاتی برسانند.

حاجیان در خصوص ویژگی‌های مثبت خدمات و محصولات این شرکت نسبت به سایرین را مورد اشاره قرار داد و گفت: نکته اول امانتداری شرکت است که زبانزد عام و خاص است، اما خدمات برش طولی و عرضی خطوط و دقتی که در نواربری و قطعه‌زنی صورت می‌گیرد باعث شده تا شرکت‌های مختلف حتی خارج از استان هم از خدمات آهن و فولاد استفاده کنند توجه به استاندارد باسکول و سایر تجهیزات، بازسازی و به‌روزرسانی خطوط برش از شاخص‌های مهم خدمات آهن و فولاد اصفهان است. گفتنی است خدمات و محصولات این شرکت شامل شیت کلاف‌های فولادی از ۰/۵ تا ۱۰ میلیمتر، اسلیت نمودن کلاف از ضخامت ۰/۸ تا ۱۰ میلیتر و برش قطعات مورد سفارش و بسته‌بندی محصولات می‌باشد.

او معتقد است که صنعت خدمات آهن و فولاد کشور به سرعت مسیر توسعه را طی نموده است و اکنون دانشمندان جوان و صنعتگران نخبه کشور توانایی ساخت خطوط مختلف برش در ابعاد و ضخامت‌های مختلف را دارند و این امر موجب بومی‌سازی گردیده که نیاز به واردات خطوط خدماتی را مرتفع خواهد کرد، ضمن آنکه کیفیت‌بخشی و ارتقا سطح ماشین‌آلات و کوچک‌ کردن و از طرفی ورود به دنیای صنعت هوشمند نویدبخش آینده خوبی است.

شایان ذکر است از دیگر مزیت‌های این شرکت قرار داشتن در زمینی به وسعت ۲۳۰ هزارمتری، اتصال به خط‌ آهن کشور، نزدیکی به فرودگاه اصفهان، مجاورت با جاده ترانزیتی اصفهان یزد و … تجارت گرانسنگ کادر شرکت در خدمات برش و انبارداری محصولات فولادی، امکان حمل ریلی از مبدا فولادمبارکه به شرکت و پس از انجام خدمات به اقصی نقاط کشور می‌باشد.

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *